#32 – London – Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café

Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café

Husker ikke helt når fascinasjonen min for Heston Blumenthal kom, men jeg vet i alle fall at jeg har sett mye av han på TV. Det er bare noe med hvordan han lager mat og ser på mat. Han er en kunstner som eksperimentere med alt mulig. Ikke alt ser like godt ut hver gang, slik som når han lagde en kirkegård til middag for eksempel. Bare se under her;

Dette er bare noe av det rare han har laget pluss at jeg har aldri sett en kokk leke med med flytende nitrogen. Søk han opp da vel om du har lyst å se andre rariteter han har laget.

Så på grunn av dette måtte jeg bare inne restauranten hans når jeg kom over en på Heathrow, The Perfectionists’ Café.

Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café
Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café
Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café
Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café

Når vi var der bestilte vi først en pizza med trøffel, men vi var så sultne at jeg glemte helt å ta bilde av den. Men gud den smakte godt og kan anbefales. Til dessert tok vi oss en milkshake begge to. OA gikk for en med Bjørnebær variant med hylleblomst og stjerneanis.

Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café

Selv gikk jeg for en sjokolade variant med peanøttsmør som også smakte kjempe godt.

Heston Blumenthal – The Perfectionists’ Café

Tilslutt skal det sies at jeg flirte litt for meg selv mens jeg satt der. Petimeteret satt å spiste middag på en cafe med navnet The Perfectionists’ Café liksom, hvor ofte skjer det! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg