#1 – Bali – endelig ferie igjen.

Herregud for en luksus, her sitter jeg på verandaen min på Bali på bursdagen min og kan skrive dette innlegget. Livet er virkelig herlig. Klokka er 08.40 her nede når jeg skriver dette, så nå å jeg faktisk tenke etter når jeg poster innleggene de gangen de kommer slik at de kommer mens du er våken. Tidsforskjellen her nede i forhold til Norge er at vi visst nok ligger 7 timer foran, så matematikken sier at klokken er ca halv to hos deg.

Vel vi ankom dette paradiset i går kveld etter en lang flytur, to ca. et døgn fra avreise i Kristiansund til vi kom oss ned hit.

Over skyene skinner bestandig solen.

Turen gikk fra Kristiansund til Oslo i første omgang. Der hadde vi ett lite opphold på rundt 2 timer så vi tok oss en liten matbit. Overraskelsen min ble derfor stor da jeg skulle bestille mat og bak disken står datteren til en av mine flotte reisevenninner. Verden er ikke stor men likevel litt flaut at jeg ikke kjente henne igjen med det samme. Hehe, huff min hukommelse på ansikter innimellom.

Under måltidet rakk jeg å få med meg litt av chaten som foregikk om ABIP og slik samtidig som jeg spiste. Nå skal ikke dette innlegget handle om dette kurset og hva som skjer der, saken min er sendt til forbrukertilsynet og forbrukerrådet. Så det er bare å la den gå for seg selv til vi vet hva som skjer videre.

Uansett, turen videre fra Oslo Gardemoen ble til Amsterdam i Nederland. Her tror jeg faktisk det må kunne sies å være en av de største flyplassene. Iallfall den største jeg har vært på og det hadde fint gått an å gått seg vill der. Vi hadde ikke lange tiden her, da turen videre skjedde ganske så fort.

Fra Amsterdam tok ferden videre frem til Singapor og allerede her kunne vi kjenne på at varmen begynte å komme. Herlig og etterlengtet for å si det mildt.

Har aldri i mitt liv sett så mange lastebåter på en og samme plass som jeg gjorde fra vinduet i flyet.

Lastebåter, bare ett lite bilde av hvor mage det faktisk var.

Når vi nærmet oss land fikk vi også se litt av strandlinjen i Singapor.

Skimter strandlinjen i Singapor

Hadde glatt overlevd med å være i Singapor og med denne strandlinjen.

Strandlinjen i Singapor

Men i disse tider med koronaviruset var det greit å ta turen videre ned siste strekning til Bali. Her nede er det nemlig ennå ikke påvist noe utbrudd av dette viruset.

Når en virkelig nærmer seg Bali

Vi ankom Bali såpass sent at det var så å si umulig å få tatt noe bilde av plassen. Men jeg fikk til ett lite bilde i mørket fra bassengkanten før natten meldte seg.

Bassengkanten

Så som dere skjønner skal jeg nyte dette oppholdet til det fulle og bare kose meg. Derfor logger jeg av nå og stikker til stranden. Ha en super dag alle.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg