#1 – Chunky Knutemor

Reklame | Ravelry

Har du fått med det nyeste innen pannebånd? Det hadde ikke jeg før jeg såg dette mønstret på butikken. Så jeg måtte selvfølgelig strikke ett. Jeg synes det er så enkelt men likevel elegant. Eller hva synes du?

Chunky Knutemor.

Knutemor er et dobbeltstrikket pannebånd som garantert vil holde ørene dine varme hele vinteren. Det starter og avsluttes på strømpepinner, mens hele midtpartiet kan strikkes på rundpinne. Men selv valgt jeg å strikke hele på 4 pinner.

Når pannebåndet er ferdig er det bare å dampe det lett. Trådene festes i begge ender. Til slutt knytes endene på pannebåndet sammen. Og så enkelt som dette har du da ett ferdig pannebånd.

Pannebåndet Chunky Knutemor er designet av Nina Ruth. Hun har en butikk inne på Ravelry med mange flere mønster og mønsteret på dette pannebåndet finner dere HER.

For å lage dette pannebåndet trenger du som følger;

  • Settpinner eller crazy trio pinner på nummer 6.
  • 1 nøste Puno Alpakka fra Rauma Garn, jeg brukte fargen Metallic Grå/Sølv med nummer 20310.

Strikkefastheten er 16 masker per 10 cm. så det går selvfølgelig ann å bytte garn. Alt garn kan brukes så lenge strikkefastheten er rett.

Pannebåndet er i One Size til voksen, men det kommer også til barn om du skulle ønske. Knutemor Junior kommer i størrelser fra 1 år og opp til 12 år og oppskriften på det finner dere HER.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg