#1 Falske fletter over 4 masker.

Som jeg skrev i går kan en hver vrangbord pyntes opp. Være seg på en jakke, genser, bukse eller sokk.

Du får rett og slett et litt mer eksklusive og flott utseende på arbeidet dit.

Det er jo heller ikke så vanskelig som mange skulle tro. Selv har jeg fått flere henvendelser om hvordan denne teknikken gjøres, derfor tenkte jeg å vie dette innlegget kun denne teknikken.

Det er like lett om du skal strikke frem og tilbake som om du strikker rundt.

Jeg tenke derfor jeg her kort og greit skulle forklare begge deler.

Falske fletter over 4 masker.

La oss begynne med å strikke rundt.

  1. Strikk 2 rett og 2 vrang ut omgangen.
  2. Strikk 1 rett, 1 kast, 1 rett og 2 vrang ut omgangen.
  3. Strikk 3 rett og 2 vrang ut omgangen.
  4. Løft 1 maske løst av, strikk de neste 2 rett, løfte 1 maske over de 2 maskene du strikket rett, 2 vrang ut omgangen.

Dette er de fire omgangene som skal til for å få flettene på plass og for å avslutte flettene for å så gå videre med glattstrikk, bruker jeg å avslutte med etter omgang 1.

Så la oss ta for oss det å strikke frem og tilbake, første omgang er på vrangsiden og maskeantallet må være delelig med 4 pluss 2 masker;

  1. Strikk 2 rett og 2 vrang ut omgangen.
  2. Strikk 1 rett, 1 kast, 1 rett og 2 vrang ut omgangen.
  3. Strikk 3 vrang og 2 rett ut omgangen.
  4. Løft 1 maske løst av, strikk de neste 2 rett, løfte 1 maske over de 2 maskene du strikket rett, 2 vrang ut omgangen.

Håper denne forklaringen er grei for de fleste og at du ikke skal måte på så store utfordringer.

Så lenge som du konsentrerer deg om å strikke ett og ett punkt, tror jeg ikke du møter på de største problemene. Men skulle du allikevel få problemer er det bare å ta kontakt så skal jeg gjøre det jeg kan for å hjelpe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg