#1 – Jackie – supersoft genser.

Gamelt bilde fra Kiel tur med Jackie genser.

Denne finnes i flere størrelser som du kan lese om HER, men jeg har brukt ett annet garn enn hva oppskriften tilsier. Så istedenfor å bruke Påfugl har jeg brukt Air fra Garnstudio.

Egostrikk til meg selv.

For å da få rette størrelse har jeg strikket med maskeantallet til xl og også tatt noen mål derfra og noen egne. Når du bruker Air anbefaler jeg deg å strikke en størrelse større en hva du normalt bruker. Men her gjelder det å sjekke strikkefasthet. Hva som blir rett for deg kommer helt an på denne.

Ett lite bilde av meg selv på lugaren med havet i bakgrunn.

Jeg har også lagt opp litt flere masker på ermene da jeg liker de beste slik. Så istedenfor å øke til det maskeantallet oppskriften oppga, økte jeg til det dobbelte av vrangborden som ble 56 masker.

Design;

  • Line Langmo by House of Yarn.

Størrelse;

  • Large med X large lengde.

Plaggets mål;

  • Overvidde ca. 120 cm.
  • Hel lengde ca. 67 cm.
  • Ermer ca. 52 cm.

Garnforbruk;

  • 6 nøster Air fra Drops. Selv brukte jeg fargen Rubinrød nummer 7.
  • Ett nøste er 50 gram og inneholder 150 meter.
  • Air er et medium tykt blowgarn i en blanding av baby alpakka og merinoull.
  • Håndvask, maks 30°C / Tørkes flatt / Kan toves.
  • Konstruksjonen er unik og basert på en helt ny garnteknologi; i stedet for å spinne fibrene sammen, er de luftige baby alpaca og ullfibrene blåst inn i en “strømpe”. Denne metoden gjør at plagg som er laget i denne kvaliteten blir omkring 30-35% lettere enn ved bruk av vanlig spunnet garn i samme tykkelse.
  • Air er som navnet tilsier, et veldig luftig garn som føles fantastisk mot huden. Dette gjør at det passer perfekt som tilbehør til sjal, gensere og jakker med både struktur- og flettemønster.
  • Plagg laget i DROPS Air er kløfrie, så alle kan bruke dem! Selv jeg som klør av alt klør ikke av dette garnet.

Pinneforslag da dette kommer ann på strikkefastheten;

  • Settpinner nummer 5.
  • Liten rundpinne nummer 5.
  • Liten rundpinne nummer 7.
  • Stor rundpinne nummer 7.
  • Flettepinne.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg