#1 – Skoggenser

Tenkte jeg skulle dele litt om en ny genser fra Sandnes Garn i dag. Denne er deg Cecile Skog som har vært med på designen og det delikate hullmønsteret består av grantrær. Så en kan jo tenkte seg til hvorfor de valgte trær ut i fra etternavnet hennes.

Men uansett så er mønsteret enkelt og fint å se på. Mønsteret kommer også til både voksen og barn, så her kan mor og datter gå med samme genser. Genseren er strikket i garnet Kos fra Sandnes Garn og kommer i mange farger, derfor kan en enten strikke i samme farge til en begge, forskjellige farger til mor og datter eller flere farger til en selv – alt etter hva en ønsker i grunn. Kos er ett ullgarn og som Skog selv sier “Ull å bevege seg i, mjukt og lett på tå”.

Skoggenser, Sandnes Garn og Cecile Skog design.

Som dere ser her på mønsteret så kan dere seg små trær danne seg. Disse trærne kommer spesielt godt frem ved hjelp av lyse farger eller om du har en mørk farge med en lys skjorte under.

Skoggenser, Sandnes Garn og Cecile Skog design.

På voksen genseren slik som her har jeg strikket den i fargen Lys Gråmelert 1021 og det gikk med 6 nøster i størrelse medium.

Tenkte også jeg kunne vise dere barneversjonen, selv om jeg har ikke har strikket denne selv. Men vi har den utstilt på butikken jeg jobber og der står den flott og viser seg frem sammen med min voksen modell.

Skoggenser, Sandnes Garn og Cecile Skog design.
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg