#1 – Stripaskjerf i Puno

Vinteren meldt så sitt navn igjen ved en haug med snø. Håper dette er siste omgang med masse snø. Vet vi ikke har hatt så mye av det som mange andre, men jeg er allikevel lei. Skal egentlig ikke så mye til med tanke på at jeg vet om få som hater snø og vinter like sterkt som meg.

Rett og slett hater det!

Eneste kjekke er å sitte inne å kunne strikke og i disse dager med karantene er det lite annet å finne på med unntak av kjøkkenets eventyr.

Dette skjerfet synes jeg fortsatt er superfint og det måtte bare prøves ut i garnet Puno for å se om jeg tåler det i forhold til kløe. Noe jeg faktisk gjør, men dette blir nok til en gave istedenfor. Er jo alltids kjekt å ha noen gaver liggende når en er i beita.

Ekstra fint er det jo når det er litt sølv i det også. Pynter det liksom opp litt.

Stripa skjerfet i Puno.

Oppskriften er dra Bittas Design som du kan søke opp om du vil. Visst du vil ha den lette veien er linken til oppskriften HER. Men det ser nå ut til at oppskriften ikke er for salg lengre. Så om du ønsker den finner du oppskriften i denne boken her under. Du finner link til hvor boken selges HER.

Sjal og skjerf av Bitta Mikkelborg. Boken kan dere kjøpe HER hos Ark.

Jeg har også denne gangen skrevet ned noen små stikkord uten å skrive selve oppskriften. Dette her er listen;

Garn;

  • 200 gram Rauma Puno Alpakka, farge sølv med nummer 20310.

Pinner;

  • Rundpinne nummer 7.

Litt strikke informasjon;

  • Øk til 65 masker.
  • Strikk 38 omganger uten å øke eller felle.
Stripa i Puno sølv.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg