#1 – Stripeskjerfet i Air.

Reklame | Ravelry

Dette skjerfet har jeg tenkt på lenge, men ikke satt meg ned å strikket det. Jeg har så mange prosjekter jeg har lyst til, planlegger og i tillegg holder på med. Derfor er det ikke bestandig jeg rekker å lage noe akkurat når det kommer ut eller er på topp.

Stripa skjerfet strikket i Air

Skjerfet stripa er designet av Bitta Mikkelborg og dere kan finne mønsteret HER. Stripa er jo ett lekkert og litt annerledes skjerf en de typiske rett opp og ned som en lett får tak i. Som du ser på bildet under har det en stripe midt i som følger hele veien fra start til slutt og striper som går skrått hele veien på sidene. Kan ikke si dette sikkert, men jeg vil tro det er derfor det har fått navnet stripa.

Stripa skjerfet i Air.

Så tanken er at jeg skal lage noen i forskjellige garnkvaliteter. Litt for å bare få testet det i forskjellige garn og også ved å lage flere har jeg gaver liggende til når jeg trenger det. Ett som jeg kan bruke selv er jo ingen dum ide.

Første skjerfet jeg tok fatt på strikket jeg i Air fra Drops. Selve oppskriften kan jeg jo ikke dele siden jeg ikke eier den, men jeg har skrevet ned noen stikkord. Disse er til slik at jeg kan se tilbake på de pluss at du kanskje kan få tips når du strikker det i samme garnkvalitet.

Så her kommer listen min;

  • Brukte 3 nøster med Air fra Drops nummer 3 farge perlegrå.
  • Rundpinne 60 cm. med størrelse nummer 5.
  • Øk til 99 masker.
  • Etter endt øking strikk 14 pinner uten øking før du begynner å felle.

Dette er iallfall mine tips og notater.

Lykke til når du setter deg ned å strikke ditt fine skjerf.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg