#13 USA tur – Waterworld

Okei, hvor mange husker filmen Waterworld med Kevin Costner?

Hmmm…..

Hvor mange husker den som en bra film?

Hmmm…..

For de som synes filmen var bra skal ikke jeg ødelegge helt, men for meg som så kan jeg ikke skryte så mye av den. Jeg har vel ærlig talt ikke sett hele en gang siden jeg syntes den så teit ut! Ett lite søk til på nett så finner en jo ut også at det ikke var den beste filmen som noen gang har kommet ut. Bare se her på noen fakta;

  • Waterworld er en amerikansk post-apokalyptisk action- og eventyrfilm fra 1995.
  • Filmen ble på bakgrunn av dens høye budsjett ingen stor publikumssuksess.
  • Produksjonskostnadene var på mellom $175-200 millioner, noe som gjorde den til den dyreste filmproduksjon til da (inntil Titanic kom to år senere).
  • Waterworld ble tildelt en Razzie Awards og nominert i ytterligere tre kategorier.
  • Den fikk noe bra også da slik som en Golden Screen, en ASCAP Award og en Box Office Award. Den ble videre nominert til Oscar for beste lyd, Saturn Awards og en BAFTA.

Så alt med den var nok ikke bare negativt, men den slo dessverre ikke ann hos meg. Allikevel når vi var i Universal Studios og waterworld var en av attraksjonen måtte vi jo inn å se på. Om det var dårlig eller bra så fikk det nå så være, vi skulle ha det med oss uansett.

Men sammenlignet med filmen var dette bare råbra. Seriøst! En skjønner at det koster penger å produsere bare dette showet, men fy søren. Her snakker vi spesialeffekter, skuespillere som utfordrer seg selv, fly, og flammer. Avhengig av hvor du sitter også vil du bli rimelig våt under showet, heldigvis for oss satt vi ikke akkurat der. Men som sagt det var ti ganger bedre enn hva jeg kunne ha forestilt meg i min villeste fantasi.

Menn på vannscooterer.
Bassenget var såpass stort også at de kunne gjøre masse stunt selv på en vannscooter.
Alt gikk for seg i ett forrykende tempo.
Hvor tøff e ikke denne dama for eksempel som bare suser forbi her oppi lufta?
Lurer på om jeg selv hadde turt om jeg hadde fått muligheten?
Du hadde menn som liksom sto i flammer også, som måtte kaste seg fra høye høyder ned i vannet.
På slutten sto jo så mye i fyr og flammer at det bare smalt rundt ørene på oss.

Så om du noen gang tar turen hit, er dette virkelig noe å få med seg. Her snakker vi skikkelig høy underholdningsfaktor.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg