Miss Lothepus lue i høstfarger

Etter at Nancy kofte ble ferdig for noen dager siden, satt jeg igjen med nok garn til å lage en lue i tillegg. Tenkte opprinnelig å lage en lue med Nancy mønsteret, men etter å ha snakket med Synnøve kom hun fram til at hun ønsket seg en Lothepus lue. Som skrevet tidligere har jo Lothepus slått godt ann hjemme hos folk i sofaen etter at han var med på Farmen Kjendis 2017 og Fjorden Cowboys har visst også fått økt seertall takket være denne mannen. 

Jeg hadde ikke  nok garn igjen av lys brun til ei lue, men ved litt fantasi kom jeg fram til hvordan mønsteret kunne strikkes med kun tre farger; brun 06, hvit 01 og sennep 30. Luen ligger gratis ute på Dale garn sine sier, men jeg har brukt merino ekstra fine fra drops siden det var dette garnet som ble brukt i kofta.

Merino ekstra fine er ett fantastisk myk og godt garn som passer til alle som er sensitive for ull som klør. Selve lua er strikket på pinne 4 og jeg la opp 104 masker istedenfor 120.

#strikking #minmote #lothepus #FjordenCowboys #farmen2017 #drops #garnstudio #lothepus 

4 kommentarer
    1. Nydelig variant i lekre farger. Har fått beskjed fra min Jr om at han ønsker seg Lothepuslua, så da er det bare å sette i gang. Sjelden han kommer med ønsker innen strikk fra ho mor ^_^ Så flott at du har lagt ut info om garn og str/maskeantall også til barn som et alternativ.
      Nyt dagen! 🙂

    2. Så koselig at sønnen din kommer og spør da, er vel mange små menn som har han Lothepus som forbilde disse dager.
      Ha en fin kveld videre og kose deg med pinnene. ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg