Den herlige sinnasau koften

Reklame | Garnstudio og Kauni

Etter at jeg designet KBK luer og pannebånd oppskrifter som selges hos Drømmestrikk på Futura her i byen, fikk jeg i oppdrag å strikke en sinnasau som eier kan stille ut i butikken sin. Selvfølgelig sa jeg JA! til dette, er jo bare gøy å få stilt ut strikken sin i en butikk. I tillegg så er den strikket i ett garn jeg aldri har vært borti før; Kauni garn. Garnet kan i starten når en ikke har strikket med det før noe hardt, men etter at du er kommet igang merker du fort at det ikke er like hardt som første inntrykk. Og etter at du har fått damer plaget også er den veldig myk og lett å ha på seg.

Selve hoveddelen av jakka er som skrevet strikket i Kauni; vrangborder og som hovedfarge valgte hun mørk lilla med kode LL6 og som kontrast farge på stripene valgte hun ett effektgarn med fargene grønn, blå og lilla toner i med kode EFL. På selve sauene er det brukt Fabel garn; sort 400 og natur 100. 

Det går med litt over 1 nøste i mørk lilla, 1 nøste i flerfarget garn (rett med mer avhengig av hvor nøye du er med å få stripene på armene helt like, selv var jeg relativt heldig og likte selv hvordan armene ble selv om de ikke er helt like), 1 nøste svart og 1 nøste natur.

Oppskriften en laget av Ann Myhre og oppskriften er på hele 9 sider, så den er veldig detaljert og med mye info. Så viktig å lese hele oppskriften først og så ta jakka steg for steg. Etter ønske bra butikkeier strikket jeg denne i størrelse medium, men med lengde fra large. Jakka er også strikket ovenfra og ned, men den kan lett strikkes motsatt vei da det bare er å felle istedenfor å øke der det står i oppskriften. 

Selv ble jeg syk og hadde lite energi til å strikke denne så det tok derfor litt lengre tid å strikke den enn hva jeg normalt bruker. Men er du frisk og har energien vil jeg regne ca. 2 uker fra start til slutt på denne. 

#sinnasau #sau #Kauni #fabel #Drømmestrikk #Futura #jakke #sinnasaujakke #sinnasaujakka #sheep 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg