Rubygenser

Så forje torsdag kom det et såkalt hasteoppdrag inn. Drømmestrikk på Futura ønsket å få strikket en utstillingsmodell av Anett Opheim sitt nye design Ruby.

Rubygenseren er en lett oversized, god og myk genser med et kult rubin mønster på for- og bakstykke. Ermene er strikket i glattstrikk og vrenges før de syes på, men man kan også velge å ha glattstrikken ut om man synes det er finest.

Genseren er trendy med struktur og hullmønsteriller. Denne passer like fint til ett skjørt som til ei bukse.

 

Oppskriften finner dere ved å følge denne linken HER.  I oppskriften til Anett Opheim står det at den skal strikkes på pinner 6 og 8 med dobbel tråd Fearytale fra Du Store Alpakka, dette gir en strikkefasthet på 12 masker over 10 cm.

Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke og med samme pinner, men med unntak av garntype.

Jeg har strikket denne genseren i dobbel tråd Air fra Drops. Fargen jeg brukte etter ønske er mellomgrå med kode 04, vi syntes begge denne fargen var fin til genseren. Bestiller du oppskriften får du den i to størrelser, XS-S og M-L, min er strikket i størrelse M-L og måler som følgende;

  • Hele lengde 60 cm.
  • Erm lengde 50 cm.
  • Overvidde 115 cm.

#strikking #minmote #Ruby #rubygenser #drops #air 

10 kommentarer
    1. Takk for svar 🙂
      Har kun 7 nøster av den fargen jeg vil bruke. Får prøve på enkel tråd i stedet for dobbel 🤞🙂

    2. Hei Ida, jeg strikket de rundt. Jeg strikker alt rundt på de oppskriftene jeg kan selv om de sier strikk frem og tilbake. Grunnen er rett og slett at jeg sliter minst mulige synlige sømmer spesielt når det blir tykt garn eller mange tråder. ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg