Oransje byggeklosser

Ett siste skjerf så langt til en som gruer seg til jul. Denne gangen ble faktisk skjerfet til mens jeg satt i frisørstolen hos Zikk Zakk i Kristiansund. Når jeg satte meg ned visste jeg egentlig ikke hvordan jeg ville lage det, jeg bare var sikker på at jeg ikke ønsket dette heller i enkel rillestrikk.

Så etter litt prøving og feiling ble jeg enig med meg selv å bruke firkanter, på sett å vis oransje byggeklosser for å vise støtte veg å bygge bruer mellom oss alle.

Jeg har brukt pinne 8 og oransje garn da alle skjerfene til Kirkens Bymisjon skal ha denne fargen, det går med ca. 4 nøster til ett skjerf. Alle skjerf skal måle minimum 20 cm. i bredden og 150 cm. i lengden.

Første og siste maske regner jeg for kantmasker, første maske tar jeg bestandig av løst vrangt og siste maske strikkes bestandig rett.

Legg opp 26 masker og jeg gjentar disse 8 pinnene til ønske lengde;

  • Pinne 1 til 4 strikk 3 rett og 3 vrang. Pass på at rett kommer over rett og vrang over vrang når du strikker frem og tilbake = 1 byggekloss i høyden.
  • Pinne 4 til 8 strikkes 3 vrang og 3 rett. Pass på at vrang kommer over vrang og rett kommer over rett = 1 byggekloss i høyden.

#kirkensbymisjon#oransjeskjerf#gledensomgruersegtiljul #strikking #skjerf #oransje 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg