Hjemmelagde stearinlys

Har flere ganger sett forskjellige måter å lage lys på og fikk denne dagen ånden over meg og lysten til å prøve. Leste opp om selve temaet og søkte på YouTube etter videoer om hvordan det lages. Så dette ble resultatet når jeg var ferdig med alt.

Jeg hadde ingen mengder å gå etter, men tok en sjanse på hvor mye som trengtes. Prosessen består av tomme lysglass som jeg først vasket med zalo og varmvann for å fjerne alle rester av gammelt lys. Jeg ente opp med 5 små lysglass. Så fant jeg frem gamle og slitte fargestifter som jeg fjernet alt papir ifra. Akkurat hvor mange jeg brukte telte jeg ikke over, det ente bare opp med en bundet. Så tok jeg noen telyse som jeg fjernet fra formen og tok bok veiken.

Nå kommer selve prosessen på hva du gjør videre. Jeg la alle telys ca. 10 stykk til 5 glass og bunden med fargestifter i en liten kasserolle og lot alt smelte sammen. Bruk svak varme, det skal kun smelte og ikke koke, rør også underveis slik at du ser at det ikke blir brent og du får blandet alt sammen.

Når alt ser en fin og glatt veske helles den over på de glassene du ønsker, jeg brukte 5 glass som det står HOME@ på. La de stå til avkjøling en times tid ca og så sett oppi ett bursdagsfest som brukes som ny lysveik. 

La så det bare stå til alt er stivnet helt og så er det bare å bruke lysene som du selv har laget. 

Slik som dette ser det ut når det er lys i, ganske så stemningsfullt og fint igrunn. 😀

#lys #fargestifter #farge #homemade #home #minmote #kos #stearin 

4 kommentarer
    1. Ikke sant. Fungerte iallefall for den enkle bruken mim denne gangen nadoo. ?? Øvelse gjør også mester, så etterhvert blir det en perfekt blandet oppskrift. ??

    2. Alltid gøy å prøve noe nytt. Man kan jo ikke forvente at man skal klare det perfekt på første forsøk. Men det så ut som det hadde blitt veldig bra for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg