Helix strikking

Ett problem mange har i denne strikkeverenden; hvordan få en minst mulig overgang fra omgang til omgang når en strikker rundt i spiral.

Jeg skal ikke gå så langt å si at alle har dette problemet eller irriterer seg over det, men er du som meg ønsker du egentlig å få det så usynlig som over hodet mulig.

Så selv om dette innlegget ikke er av de lengste idag, tenkte jeg at jeg i det minste kunne dele denne kjekke videoen fra YouTube. Spør du meg er den ganske så genial, teknikken heter helix og isteden for å forklare det anbefaler jeg dere å gå inn å se på den. Du vil bli overrasket over hvor enkelt det faktisk er, den er på engelsk men hun som har laget videoen forklarer godt og har fine bilder som forklarer alt. Ta en titt folkens, anbefaler det visst du som meg ønsker sømløs overgang på omganger ved striper.


Av en eller annen grunn idag ville ikke link til YouTube virke slik den bruker, så bilde er bare for å vise hva som kommer opp når du starter den. For å komme ril selve videoen er det bare å trykke HER.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg