Solskjørt

Fant ut dukken trengte nok ett plagg og igjen fikk ett nøste med reste unngå. Denne gangen tok jeg og hente mønster fra Sandnes sitt Tema 54, Dukke og det ble til ett skjørt. 

Jeg tok utgangspunkt i nr. 12 Seleskjørt men det ble til ett skjørt med knyting da jeg ikke hadde nok garn til seler. Men i det store å hele hva gjør vel det så lenge det ble til ett funksjonelt skjørt. 

Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke på selve skjørtet, det eneste som ble en forandring er at det det egentlig skal være knappehull satt jeg i en snor til knyting. 

Skjørtet er strikket på pinner 2,5 og 3, mens strikkefastheten er 26 masker over 10 cm. Jeg brukte ett nøste med rester fra kjolen Freya, fargen er Lys Gul nummer 8120 Lille Lerke fra Dale.

#dukke #skjørt #strikking #drømmestrikk #dale.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg