Det lille ekstra til Truls strikken

En får virkelig rester igjen etter alle mulige prosjekt lik ens på dette hentesettet som jeg først begynte å strikke til en kommende oldemor og så en kommende bestemor i tillegg. Så siden bestemoren kom på banen og så at det måtte bukse til tenkte jeg at jeg kunne vær snill å strikke med resten av settet også. Dette rett og slett for at det var igjen garn fra lue, jakke, sokker og bukse. Alt er jo strikket i størrelse 0 til 3 måneder så det går derfor ikke med så mye garn til de minste ting.

Så for å fortsette på Truls sitt strikkesett lagde jeg smekke og votter til også, oppskriften på disse finner du fortsatt liggende gratis på Dale sine sider her.

Det går med under ett nøste til begge deler og begge er strikket i babyull fra Dale i hvitt med nummer 0010.

Smekken er finnes kun i en størrelse som passer til alle størrelsene fra 0 til 3 måneder og opp til 12 til 18 måneder. Selv har jeg strikket i en snor ved hjelp av strikkemølla mi som knyting, men du kan også sette i ett silkebånd om du skulle ønske det. Hele smekken er strikket på pinne nummer 3 og så er det brukt heklekrok nummer 3 for å lage pyntekanten.

Votten er i størrelse 0 til 3 måneder og er strikket på pinner 2,5 og 3. Snoren som er mellom dem har jeg brukt strikkemølla mi til å lage og den er myk nok og lang nok til å gå fra hånd til hånd og bak ryggen.

Sånn blir det når en hater rester og ønsker å blidgjøre de en strikker til. 

Må si meg fornøyd med hele settet og jeg synes også det er riktig så søtt. Pluss for at oldemoren selv ble kjempe fornøyd teller jo ekstra mye, beste tilbakemeldinger å få er de som er lykkelige når de får endelig resultat av garnet. 😀

#strikking #smekke #votter #baby #hentesett #drømmestrikk #dalegarn #babyull

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg