Ting jeg har lært ved å ha strikking som hobby

Jeg her om dagen over noen ord om en strikkers sitt liv, disse sto på engelsk og jeg har derfor oversatt de som jeg syntes passet best for meg (tro egentlig mange av de passer mange av oss med strikking og hekling som hobby).

Sannheten om strikking;

  • Gode oppskrifter er verdt mere enn gull, oppskrifter som en må tyde og tolke er noe d………
  • En kan ikke dømme ett nøste bare ved å kjenne på det, opplevelsen av det kan endres når det er blitt ett plagg.
  • Bestandig greit å ha mere enn ett prosjekt på gang for å unngå å gå lei.
  • Pinner i oppskrifter stemmer ikke bestandig med strikkefastheten min.
  • Telling er en kunstform i seg selv.
  • Kjøp alltid ett nøste mer enn oppskriften sier for å være sikker på at en har nok, kan alltids bytte det inn igjen.
  • Jeg har “50 000” forskjellige pinner men aldri den rette pinnen når jeg trenger den!
  • Fiks feil med engang visst ikke vil den hjemsøke deg for bestandig.
  • Strikking under stress kan føre til at en glemmer å mål og dermed strikker for langt.
  • Ett hårstråd eller to havner som regel av kjærlighet inn i arbeidet.
  • Venterom eller fergekøer er aldri kjedelige så samt en har ett håndarbeid med seg.
  • Strikkende bestevenner er venner du har for livet.

Hva en som strikker og hekler som regel har i håndarbeidsvesken til en hver tid;

  • En rundpinne som ikke passer til noen av prosjektene som jeg har i tankene.
  • Sikkerhetsnåler.
  • Synåler.
  • Heklekrok som heller ikke passer det prosjektet jeg har tenkt på.
  • En liten ball med restegarn som ikke kan brukes til noe som helst.
  • Flere nøster som ligger klar til å brukes.
  • En ufo.
  • En fancy liten saks.
  • Målebånd.
  • Flere pinner i forskjellig størrelser sånn bare for sikkerhetsskyld.
  • Flettepinne.
  • Mønster.
  • Markørpenn.
  • Blyant.
  • Tom bok med ruter i tilfelle en må tegne mønster.
  • Håndkrem.
  • Lipsyl.
  • Kvittering for siste garnkjøp.
  • Ferdige prosjekt som det står igjen å feste tråder på.
  • En liten meter eller to med bånd.
  • Fingerfil.

Vel å merke har jeg kanskje ikke alt dette med meg hele tiden, men fakta er at når vesken skal ryddes så finnes det så mye mye mer der enn hva jeg hadde trodd.

#håndarbeid #strikking #hekling #håndarbeidsveske #strikkevenner

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg