Fortuna genser

Reklame | Skappel Strikk

Skappel virker å fortsatt være en hit hos flere, selv jeg ikke er den optimale fan av hennes gensere. Men selvfølgelig strikker jeg når andre ønsker seg det og når jeg ble spurt om å strikke denne syntes jeg det var kjek i forhold til at det ikke kun var den enkle rillestrikka genseren.

Fortuna genseren som Dorthe Skappel har laget er designet i dobbel perlestrikk og har nydelige deltaljer som fletter i siden og på ermene. Den har også en fin V – hals i stedenfor den vanlige runde / båthalsen som det ofte er på skappelstrikk.

Genseren er strikket i enkel tråd Myk fra Sandnes og oppskriften finnes kun i strikkepakke. Strikkepakken kan fåes i tre forskjellige størrelser som small, medium og large. Den finne sog så i kun noen få farger – blåmelert, gråmelert og rosamelert og denne som jeg har strikket ble i den rasa fargen. Fargen er også finere i virkeligheten enn hva som vises på bilder.

Selv har jeg strikket denne i størrelse large og selv om det i oppskriften står at den skal strikkes på pinne 7 strikket jeg den på pinne 6 for å få strkkefastheten som trengtes. I denne størrelsen går det med 9 nøster i følge oppskriften, men jeg brukte kun 8 og fikk akkurat de målene som genseren skulle ha.

Strikkepakken kan dere få tak i HER.

Følge meg gjerne på Facebook også på siden med samme navn som bloggen. ☺

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg