Livets gang i garn

Livets gang i garn.
Livets gang i garn.

Bilde fra Kunstfabrikken.

Jeg ble født uten en TRÅD.

Og nå sitter jeg i GARNET.

For jeg orker ikke stå på PINNE.

Jeg aner ikke hvordan jeg har NØSTA meg inn.

Men jeg prøver å holde MASKA.

Hvis du synes jeg er VRANG har du helt RETT.

Mora mi TOVA prøvde en jul å STRIKKE RIBBA.

Det endte med at vi alle måtte FELLE noen tårer.

Far min ble helt TRÅDLØS etter han brente BRÅTE, han sto bare der og lente seg inntil KNAPPESTOLPEN.

Aner vi ett MØNSTER her?

Broren min MARIUS går alltid med GENSER når han jobber med MONTERING.

Søsteren min er eit skikkelig HESPETRE som alltid har FLETTER og hun bor i SETESDAL.

Bestemor er blitt så lita at hun ikke lenger REKKER OPP, så hun må gjøre alt i flere OMGANGER.

Mens bestefaren min SELBU er blitt så gammel at han forstår ikke SPØTET.

Dette er selvfølgelig bare TULL.

Eller var det bare bomull….

 

#dikt #strikking #livetsgang #idashobbykrok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg