Regnbuekjolen

Reklame | Raverly og Kauni

Tidligere i sommer hadde jeg planer om å ta kurs i kajakkpadling på Smøla sammen med ei venninne og trengte derfor noe lett jeg kunne kose meg med mens vi satt på hotellrommet på kvelden. Vi regnet begge to at vi ikke kom til å orke så mye og var greit med noe som ikke trengte så mye tenking etter å ha padlet i nesten 8 timer, så valget falt derfor på Regnbuekjolen av Synnøve Andressen.

Siden jeg har sett denne kjolen i di samme fargene falt mitt valg på andre farger og min ble derfor mere sukkersøt i rosa og grått.

Oppskiften er å få tak i på Raverly gratis her.

Kjolen finnes i kun en størrelse som skal passe til alderen fra ca. 4 år til 6 år. Lengden på kolen er ca. 60 cm. og vidden nederst er ca. 80 cm. så den går litt utover hele veien fra under ermene.

Den er strikket på pinne nummer 3 fra start til slutt og i følge oppskriften er strikkefasten 26 masker på 10 cm som stemmer for min del. Selv har jeg fulgt oppskriften fra punkt til punkt, med unntak av at jeg har strikket rundt hele veien. I oppskriften skriver designer at hun helst strikker riller frem og tilbake, men jeg ser ingen problemer med å strikke en omgang rett og en omgang vrang.

Kjolen er strikket ovenfra og ned og i oppskriften står det at den strikkes i Pickles Pure Wool og Kauni garn, men jeg hart strikket hele i kun Kauni. Det går med ett nøste av hver farge og jeg har brukt følgende nøster;

  • Ett nøste grått HH1.
  • Ett nøste rosa-lilla EGJ.

 

 

#kjole #kauni #rosa #lilla #grå #jente #drømmestrikk #finkjole

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg