Krepsemasker, hva er det?

Har du noen ganger hørt ordet krepsemaske? Vel, selv har jeg hørt det men aldri satt meg inn i det. Men siden jeg avsluttet Setesdalsette i går og der skulle det hekles disse fantastiske maskene tenkte jeg jeg skulle se litt nærmere på de.

Vel som sagt viste jeg ikke hva disse maske egentlig ut på og når du googler på nett kommer det i grunn ikke opp så veldig mye mere forklaring enn denne;

  • Krepsemasker er fastmasker heklet baklengs fra venstre mot høyre.

Javel…… Dette var min første tanke når det kom til disse masken, men hva mens egentlig med det? For i grunn så havnet jeg bare opp med flere spørsmål i hodet mitt enn hva jeg hadde fra før;

  • Hvordan gjør man de?
  • Hvor holder man tråden hen?
  • Skal man lage stor eller ha vanlig løkke på kroken?

Vel med litt videre googling på temaet dukket det ikke opp så mange for store forklaringer på det, men en finner flere flotte videoer som forklarer enkelt og greit hvordan dette gjøres.

Selv ente jeg opp med å bruke følgene råd, da dette var det eneste som faktisk dukket opp som skriftlig forklaring og det er den samme som jeg skrev over;

  • Det er å hekle fastmasker fra venstre mot høyre og på denne måten får du en pen avsluttende kant.

På bakgrunn av dette ente jeg opp med å bruke YouTube og finne en fin enkel video som forklarer det med bilder;

Så er du som meg håper jeg du kan finne hjelp i denne videoen og ønsker du den på ett annet språk finner du i tillegg til denne flere videoer som forklarer akkurat sammen sting som for eksempel denne på dansk;
3FkWNfAUApI

#krepsemasker #kreps #hekling #setesdal #lue #baby #barn #kant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg