Wiolakofte til barn

Reklame | Ark Bokhandel, Dale Garn, Sandnes Garn og Wiola

Da var dagen kommet hvor jeg kunne dele med dere hvordan jeg kom borti dette flottet mønsteret. Selv har jeg aldri helt sett for meg en kofte eller genser med så mye mønster i til meg selv, men til ei lita frøken er den jo rett og slett bare helt nydelig spør du meg.

Wiolakofte til barn som dere finner mønsteret på i denne boken fra Ark her; Lek med tradisjoner.

Bodil har allerede strikket en til seg selv, men hun ønsket en i barnestørrelse også. Jeg tror tanken først var at den skulle brukes som utsillingsmodell i butikken, men det ente med at hun ble så fornøyd med fargene at datteren skulle få den istedenfor. Dette kunne jeg lett ha forståelse for da jeg såg hvilke farger hun hadde plukket ut og i tillegg hadde hun funnet de perfekte knappene til kofta også.

Hun valgt å bruke en blanding av Lerke fra Dale garn og Duo fra Sandnes for å få den rette fargekombinasjonen.

Vet ikke hva dere synes, men personlig synes jeg disse fargene var helt perfekte sammen.

Duo Aksgul nummer 2124 fra Sandnes.

Lerke Halvbleket hvit nummer 0017 og Fresia nummer 4845 dra Dale.

Og til slutt så ente hun (med litt hjelp fra meg) opp med disse flotte fargene som passet fargen Fresia perfekt.

Bodil selv startet ved friskt mot, men tiden og lysten forsvant dessverre litt innimellom. Så derfor er det jo supert at en har samme strikkefasthet slik at en kan komme med en hjelpende hånd. Så nå er hele koften ferdig og resultatet ble at Bodil selv strikket bolen og bærestykke, men jeg tok meg av ermene, kantene og den lille monteringen som trengtes med å feste på knapper. Helt til slutt ente vi opp med enighet om at jeg kun skulle hekle en helt enkel kant rundt selve stolpene.

 

 

 

Jeg tror opprinnelig koften er strikket med fire farger pluss at den har noen boble masker på stolpene opprinnelig, men vi falt for kun tre farger og enkel kant. Kofta takket være at Drømmestrikk at barnedukker fikk jeg tatt noen fine bilder av den før den ente opp som en favoritt hjemme hos jentene hennes.

4 kommentarer

Siste innlegg