#20 USA tur – en sinnsyk artig da på innsjøen

Har du hørt om London Bridge? Svaret er garanter ja. Men har du hørt om London Bridge i USA? På dette spørsmålet vil jeg tro ganske mange flere svarer nei. Jeg hadde jo heller ikke hørt om det før jeg begynte å planlegge ferien min og vi skulle innom Lake Havasu.

Men altså sånn skjedde det, vi kjørte langs Colorado River og ut av det blå dukket London Bridge av alle ting opp. Bruen går fra fastlandet ut på en øye midt inni Lake Havasu og det var her jeg hadde en det kanskje mest gøy på hele turen i forhold til å prøve nye ting. For her ente vi nemlig opp med å leie oss jetski! Vi leide vannscooter hos noen utrolig kjekke karer som ga eksemplarisk service.

Vi leide vannscooter med denne mannen.

Kjæresten var også godt fornøyd med aktivitet vi skulle opp på. Hadde jo lovet han at e bare skulle sitte på for jeg turte ikke å kjøre. Men det gikk kanskje ikke helt etter planene. 😉

Kjærest klar for en dag på innsjøen.
Vannscooternen sto klare til å taes i bruk.

Vi leide kun en jetski for jeg var som sagt usikker på om jeg turte å kjøre. Så alt startet med at jeg kun satt bakpå og tok bilder.

Det var både mange båter og andre på jetski som var ute på innsjøen.
Nydelige strender var det også på selve øya.

På vei fra selv starten måtte vi kjøre sakte, men når vi kom utfor selv grensen var det fritt frem.

Kjærest hadde full kontroll.

 

Vi hadde leid den i cirka en og en halv time, kjærest fikk kjøre første halvtimen. Men etter det in så jeg at jeg hadde lyst til å prøve og tok sjansen på å ta styringen.

Så ble det min tur.

Stakkars kjærest, etter at jeg tok over ga jeg heller ikke slipp og han måtte bare sitte på. 🙂 Heldigvis for meg synes han det var greit så lenge jeg koset meg. 🙂

Meg bak rattet mens kjærest ble fotograf.

Så gøy det faktisk var og hvor utrolig fri en følte seg der ute på innsjøen. Jeg kan ikke forstå hvorfor det tok meg så lang tid å prøve det ut. En ting er iallfall sikkert og det er at dette skal jeg prøve igjen.

Full kontroll.

Var litt prøving og feiling men det gikk unna og vi fikk kjørt rundt hele øya og lekt oss litt i tillegg. Selv med min rare kjøring til tider, men jeg fikk bedre og bedre kontroll etterhvert. Var seriøst noe av det morsomste jeg har gjort. Det var rett og slitt sinnsykt artig. 🙂

Kanskje det kjedeligste var når vi måtte kjøre sakte. Vi måtte nemlig kjøre sakte på vei ut og på vei inn ved bruen. Dette gikk så sakte at jeg følte til tider jeg kunne ha svømt fortere, men jeg ente jo opp med noen fine bilder med meg på jetskien og London Bridge foran meg. 🙂

PÅ vei til London Bridge.
Jeg tror jeg smilte fra øre til øre hele turen. 😉

Så om du har muligheten anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta en dag eller tre her i Lake Havasu, vi drømmer oss ofte tilbake til denne innsjøen. 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg