#19 USA tur – Lille London Bridge

Jeg tror om jeg skal være helt ærlig at dette er en av de plassen i USA vi virkelig kunne tenke oss tilbake til når vi får muligheten. Plassen er langt i fra stor men rett og slett nydelig. Det var så avslappende bare å vandre rundt å utforske alt den hadde å by på. Noen vil kanskje si det ikke var så mye, men tro meg det er mer en nok å bruk dagen på.

La meg bare ta deg med på en vandring inn i London og London Bridge i Lake Havasu City. Jeg vil tro du fort skjønner hvorfor vi falt for denne lille plassen fort.

Lake Havasu.

Lake Havasu er et stort reservoar dannet av Parker Dam ved Colorado River. Denne lille byen ligger på grensen mellom San Bernardino County, California og La Paz County, Arizona. Lake Havasu City ligger på Arizona (østlige) side av innsjøen med sin kaliforniske motpart av Havasu Lake rett over innsjøen. Betongbuedammen ble bygget av United States Bureau of Reclamation mellom 1934 og 1938.

I Lake Havasu har de også bygget sitt lille egne London og det er her du finner gammelbroen av London Bridge. London Bridge er en bro i Lake Havasu City, Arizona. Den ble bygget på 1830-tallet og strakte seg tidligere over Themsen i London, England. Den ble demontert i 1967 og flyttet til Arizona. Arizona-broen er en armert betongkonstruksjon kledd i det originale murverket fra 1830-tallet. Broen sto ferdig i 1971 og forbinder en øy i Colorado River med hoveddelen av Lake Havasu City.

Det første som møter deg er denne statuen.
Her kan du leie alt mulig slik som denne baren som du kan bruke på innsjøen.
Det er også montert en gammel telefonkiosk der.
Telefonkiosken står oppført slik du kan få med både elven og selv broa på bildet.
Kjørest måtte selvfølgelig inni å prøve. Selv tenkte jeg tanken, men da begynte det å komme litt for mange folk der.
Siden jeg elsker hunder slik, måte jeg bare ta ett bilde av denne stor hunden som sto utenfor en cafe.
Det er virkelig koselig her.
Det er også en liten butikk der med alt mulig av suvenirer inspirert av London og London Bridge.
Du finner også små koselige restauranter her.
Kjærest på vandring nedover mot vannscooterne.
Her fikk vi låne vannscooter.

Vi leide oss vannscootere her og tok hele turen rundt øyen, tro meg det var både flott og en helt fantastisk dag. Tror sjelden jeg har hatt det så gøy på en innsjø noen gang. 🙂 Mer om det i neste innlegg. 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg