#2 – Bali – Beach Resort

På tide å prøve igjen, håper dette innlegget lagre seg denne gangen. Holdt på flere ganger nå men nettet her lever sitt eget liv, rimelig håpløst.

Nå har vi vært her i 2 hele dager og så langt har vi sett lite i grunn. Vi har bare tatt det rolig og nytt varmen og solen i første omgang.

Dette er vår første gang til Bali og Denpasar, mange har nok drømt om Bali etter at de har sett Eat, Prat Love med Julia Roberts fra 2010.

Jeg kan ikke si at alt er like magisk eller fantastisk som filmen selv, for jeg har helt ærlig ikke sett den. Men jeg har venninner som har sett den og de spør etter om det stemmer med filmen.

Men etter nesten ett drøn på reisefot var det godt å bare slappe av litt noen dager. Vi har flere planer fremover og går de alle i oppfyllelse lover jeg å fortelle om det.

Men så langt har vi altså for det meste sett hotellet, bassengkanten og strandlinjen. Hotellet vi bor på heter Melasti Beach Resort og ligger rett ved stranden i Kuta.

Når vi kom til hotellet valgte vi å betale litt ekstra for en oppgradering og ente derfor opp med dette store rommet. Noen vil kanskje si det er for stort for to, men for oss passer det ypperlig. Siden jeg sliter litt med søvnen fortsatt til tider, kan jeg sitte å blogge og strikke i sofadelen eller på verandaen mens Odd Arild sover om natten. Vel sannheten er at disse kvelden har jeg sittet inne i sittegruppa på grunn av at det hver kveld begynner å regne, tordne og lyne som bare det. Innimellom er det faktisk såpass nærme at det nesten er litt ubehagelig selv om jeg egentlig liker lyn og torden.

Utsikten og ett lite bilde av hotellet vi bor på.
Rommet, prøvde å få med alt.
Måtte to bilder til for p vise hele rommet.
Sengen er stor og innbydende.

Odd Arild sover som en sten her, jeg også når jeg først får til å sove.

Sort sminkebord og speil har vi også fått.
Trappen vår opp til hotellrommet.

Tappen opp til hotellrommet vårt er omkranset av to drager hele veien opp. Og utifra hva jeg forstår betyr dragen mye for det indonesiske folket. Dragen bringer visstnok ett tegn på makt, verdighet, fruktbarhet og visdom. Selv om den kan virke skremmende er den grunnleggende velvillig innstilt. Dragen er også forbundet med edelmod, styrke og lykke. Så siden den følger oss hele veien oppover mot hotellet kan en vel bare tolke dette som ett positivt tegn som lover godt for ferien vår. Kanskje litt overtroisk jeg selv nå, men litt tro må en jo ha eller hva?

To dager fra starten av trappen og hele veien opp.

Men i følge folketroen er dragen også et symbol for en som kan volde skade dersom den krenkes av mennesker. Og dette er kanskje en av grunnen til at de beskytter Komondo dragen som lever her i Indonesia. Denne dragen er jo på listen over truede arter og må beskyttes mot det største rovdyret av alle i verden; oss mennesker.

Utsikten fra frokostområdet er heller ikke å forakte da vi ser rett ned på stranden.

Frokostområdet vårt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg