#2 – Orange Lindteingenser

Jeg vet ikke om dere er enige med meg her, men jeg må bare få si at jeg ELSKER denne genseren her. Selv har jeg jo strikket denne til meg selv i Pus garn fra DU Store Alpakka og jeg har vel bodd i den omtrent siden den kom av pinnene.

Lindteingenser i Pus fra Du Store Alpakka.

Den er bare så herlig å ha på seg, den klør ikke og derfor trenger jeg ikke bekymre meg for å ha den på meg.

Jeg har jo også fortalt tidligere at denne kommer i to design fra Tove Lindtein. En med fletter og en uten, den med fletter må jeg strikke til meg selv en dag tiden strekker til. Men over til den jeg nå har strikket.

Lindteingenser i Air fra Drops og Plum fra Rauma

Denne ble til da en kollega av meg på Alti Futura ønsket seg denne. Jenta syntes disse fargene bare var nydelige og vi hadde ikke sett for oss at de ble ennå finere når de kom sammen på genseren.

Garnet og mengden som er brukt på denne er som følger for størrelse Small;

  • 5 nøster ala 50 gram med Air fra Drops, farge orange med nummer 13.
  • 3 nøste ala 25 gram med Plum fra Rauma, farge Rustrød nummer 26.

Denne som dere ser er den enkel varianten og ikke den med fletter. Dette er fordi hun som skulle ha den syntes denne var finest.

Lindteingenser i Air fra Drops og Plum fra Rauma

En av grunnen til at jeg elsker denne genseren er armen. Så lenge en strikker den enkel varianten er det på sett og vis ermene som gjør hele genseren. Bare se på de! De vide ermene med mange detaljer gjør genseren unik i mine øyne.

Lindteingenser i Air fra Drops og Plum fra Rauma

I tillegg slik som jeg gjorde for min ble denne genseren også strikket med raglanfelling. Jeg synes dette er finere og jenta som skulle ha den var enig. Pluss på denne måten slipper du store sømmer rundt og under ermene, noe jeg ikke liker. Men dette er selvfølgelig en smakssak og du må gjøre det du liker best. Dette er bare min variant.

Lindteingenser i Air fra Drops og Plum fra Rauma

På denne genseren stikket jeg også armene noe kortere da hun som skulle ha den ikke er like lang i ermene som meg, så disse strikket jeg til 45 cm. før jeg satte de fast på genseren.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg