#2 – Louisiana Sweater

Så var som fortalt min Louisiana Sweater ferdig! Litt av en jobb om jeg skal si det som det er, men nå som den er ferdig er jeg så fornøyd og tiden som gikk med var verdt den. Selv om jeg strikket den to ganger for å bli fornøyd. 😉

Min aller første Louisiana Sweater er klar til å brukes.

Grunnen til at den måtte strikkes to ganger er på grunn av at jeg ikke tåler garnet som opprinnelig er brukt. For Mette Wendelboe Okkels fra Petit Knit har designet den i Børsta Alpakka fra Sandnes Garn, noe jeg dessverre klør av.

Jeg har stått lenge å grublet på hvilket garn jeg kunne bruke istedenfor og til slutt etter mye tenking bestemte jeg meg for å teste ut Fnugg fra Camilla Phil. Først så såg det ut til å stemme perfekt til, men så såg jeg fort at strikkefastheten ikke helt stemte allikevel og da var det bare å rekke opp.

Meg selv som prøver å posere. 😀

Siden det tok tok forsøk for å få den ferdig har jeg også denne gangen skrevet ned noen notater for meg selv og kanskje deg. Tenker det er så greit å ha de klare om jeg skulle komme på å strikke en genser til i samme garnsort.

Lexie og Snoopy lar ikke en fotoshoot gå fra seg i stillhet.

Mine notater for denne Louisiana Sweateren strikket i Fnugg;

  • Jeg strikket i størrelse medium men med 3 xl lengde.
  • Ermene strikket jeg til de målte 51 cm, noe som for meg betyr 55 omganger på selve erme og 22 omganger med vrangbord. Jeg må som vanlig telle for petimeteret i meg skal ha de helt like.
  • Jeg brukte pinne nummer 6 på vrangbordene selv om det står nummer 8 i oppskriften. Litt for at jeg liker vrangbordene litt stramme og at nummer 6 er det tykkeste jeg har i crazy trio pinner til ermene.
  • Det gikk med litt under 14 nøster med garn i fargen perlegrå nummer 919.
Nydelig plass jeg får lov til å bruke på Blomneset.
Nyter utsikten med Averøya i bakgrunnen.

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg