#2 – Stripaskjerfet i Pus

Noen ganger er det bare gøy å overraske en god venninne med en liten gave. Og siden jeg hadde garn liggende og fikk sånn sans for dette skjerfet ble det et skjerf til henne også. Det er så gull å ha en venninne en kan snakke med alt om når ting går både bra og dårlig. Selv skal jeg være så ærlig å si at jeg har hatt noen tunge dager i det siste. Dette med ABIP (skal ikke bruke dette innlegget på dette) og en hendelse som skjedde på ettermiddagen mandagen som var har tappet meg for krefter.

Jeg er en fighter og står som regel støtt igjennom det meste. Men noen ganger så klarer ikke en gang den sterkeste å stå alene og derfor er denne venninna så god å ha. Hun stiller med ett lyttende øre, en skulder til å gråte på eller bare å ta en kaffe og få frem litt latter i hverdagen når jeg måtte trenge det.

Derfor var det så kjekt å kunne gi dette skjerfet som en liten takk for alt hun er for meg.

Stripaskjerfet i Pus

Oppskriften er fra Bittamis Design og dere finner mange fine mønster fra ho HER inne på Ravelry inkludert oppskriften på stripa.

Skjefet strikkes opprinnelig i Air fra Drops, men jeg valgte denne gangen nøster jeg hadde liggende hjemme og havnet på garnet Pus. Oppskriften deler jeg ikke da dette er designeren sin og ønsker du den må du gå inn å kjøpe den selv. Men jeg har skrevet ned noen stikkord for å huske dette selv til neste gang jeg strikker i samme garn.

  • Øk til jeg har 69 masker.
  • Strikk 24 omganger i mellom økning og felling
  • 4 nøster ala 50 gram Pus fra Du Store Alpakka, fargen er Lys Gråmelert med nummer 4011.
  • Strikket på pinne nummer 9.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg