#29 – London – Tower Bridge

Sannhet her er nok at jeg er garantert ikke den første og i tillegg langt ifra den sist. Visste du dette for eksempel?

Jeg reiste til London og planen var at minimum skulle jeg få med meg den spesielle bruen i London. Det var bare ett problem, du skjønner jeg var sikker på at den spesielle bruen het London Bridge. Det er jo tross alt den de fleste snakker om når de nevner den unike bruen.

Men på vår vandring vei for å finne denne bruen ble vi ekstremt skuffet når vi kom til London Bridge, denne var jo langt ifra spesiell og unik. Den var bare en enkel kjedelig grå stein og betong bru. Så etter litt søk på nettet fant vi ut at vi var på feil plass. Det er ikke London Bridge alle vi se inkludert meg selv, det var Tower Bridge jeg var på utsikt etter.

Tower Bridge

Etterhvert som vi kom nærmere og nærmere såg jeg jo med en gang at det var denne jeg lette etter. Før dette hadde jeg kun sett denne bruen på film og tv, men å få se den i live var magisk. Buren er imponerende bygd og arkitekturen er det ingen som kan si noe på.

Tower Bridge
Tower Bridge
Tower Bridge

Bruen ble bygd 1894 og ble gjenoppbygd mellom 1967 og 1975.

Den har til og med ett dikt skrevet til den;

London Bridge is falling down.

Falling down, falling down.

London Bridge is falling down.

My fair lady.

Build it up with wood and clay.

Wood and clay, wood and clay.

Build it up with wood and clay.

My fair lady.

Wood and clay will wash away.

Wash away, wash away.

Wood and clay will wash away.

My fair lady.

Tower Bridge
Tower Bridge
Tower Bridge
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg