Må bare komme med noen ABIP tanker etter natten.

Dette hadde jeg egentlig inn planer om å kommenterer, men jeg bare må skrive noen ord om hva jeg leste på en blogg i går kveld.

Jeg har ingen problemer med at noen er uenig med meg eller har en annen oppfatning, men når en skriver litt tvetydig om begge sider blir det litt for dumt for min del.

Noen tanker i en pause på nattevakt måte bare skrives.

Blogginnlegget tilhører Familie BK og innlegget heter ABIP – Jeg var en av de 10 første!

Innlegget i seg selv er det ingen feil med, hun må selvfølgelig få lov til å komme med sin historie. Men for å så si at nok er nok nå og at saken som omhandler ABIP kurset er OLD NEWS! Vel, det kan ikke være lengre fra sannheten.

Å skrive at hun har sett en artikkel om en bruker som er misfornøyd nok en gang i media og at det ikke kommer frem noen nytt – vel dette får meg til å lure på om hun i det hele tatt har lest den!

  1. Artikkelen hun refererer til er nok den som kom i Romerikets blad på lørdag.
    Romerikes Blad kom endelig med nok en artikkel.

    Kine Tømmerdal er faktisk en av de journalistene som har stått på hardt for å få frem sannheten.

  2. Vi er faktisk tre som nå står frem i denne artikkelen.
  3. Det er nye ting som kommer frem og det vil det fortsette å gjøre frem til det er en løsning.

Anne Brith velger selv å ikke uttale seg eller gjøre opp for seg etter at det er bekreftet rimelig tydelig at hun har brutt loven på flere punkter. Hvorfor skal vi la dette ligge, hvorfor skal en person som bryter loven få slippe unna? Å begå lovbrudd for å så slippe unna uten videre konsekvenser er det vil ikke så mange som har ville latt noen gjøre? Som jeg har sagt så mange ganger før; jeg ønsker ikke Anne Brith Davidsen noe vondt som person, men det betyr ikke at jeg lar dette stille forsvinne. Anne Brith har selv hatt flere muligheter til å løse saken og uttale seg om saken i tillegg, men hun velger å sitte stille i båten. Selv om hun og de som følger henne blindt tror at dette betyr at vi glemmer dette, er det så langt i fra sannheten som det går an å komme.

Det er faktisk ganske så mange som er interesert i utfallet av dette og vi er mange som ønsker en løsning  – ikke bare vi som har valgt å stå frem. Kurset levde ikke opp til hva hun har lovet i tillegg til brudd på blant annet angrerett og dette er bare en konsekvens av dette som kursleder er nødt til å ta ansvar for.

Denne blogger skriver i tillegg til at hun sier detter er OLD News og at hun er fornøyd med kurset. Men samtidig skriver hun om telefonsamtaler som ikke ble holdt, nå likte hun det selv, da hun ikke liker å snakke i telefonen. Men bare med å skrive dette viser du til at hun har brutt lovnader. Hun skriver også at kurset virket rotet og ikke så god planlagt i tillegg innrømmer hun selv at markedsføringen var misvisende.

Så spørsmålet jeg da stiller meg er hvordan kan hun være fornøyd med kurset? Å skrive ett innlegg med både skryt og så vinkle dette til hva hun ikke likte for å så rakke ned på noen som ønsker rettferdighet er bare merkelig.

Enten er du fornøyd eller ikke og det kan kanskje være lurt å lese seg opp om hele saken før en uttaler seg. For dette er langt i fra ferdig og jeg pluss andre kommer til å gå mye lengre om dette ikke lar seg løse på meklingen med Forbrukerrådet.

Men for all del, alle skal få lov til å uttale seg og du som leser dette eller artikler i avisen trenger ikke være enige med oss. Men visst en skal uttale seg er det kanskje greit å ha all informasjon og ta seg tid til å lese alt.

Beklager, dette bare var noen ord som måtte komme frem. Mulig en trøtt nattevakt som selv overtenner ting her, men …..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg