#10 – London – Sea Life London Aquarium 4

Så til topp tre på listen over dyr hos Sea Life London. For meg ligger havskilpaddene på en solid 3 plass. Selv har jeg aldri sett noen så store skilpadde og jeg må si de var magiske. Jeg både håper å tror at jeg en dag vil kunne få se de i sitt naturlige habitat.

Drømmer må en ha ikke sant?

Havskilpadder – Sea Life London Aquarium
Havskilpadder – Sea Life London Aquarium
Havskilpadder – Sea Life London Aquarium
Havskilpadder – Sea Life London Aquarium
Havskilpadder – Sea Life London Aquarium

Det finnes flere slag av havskilpadder, mest trist når det gjelder alle er at de er alvorlig utrydningstruet. Trist å lese ikke sant! Skammelig å tenke på av vi mennesker ofte er den største trusselen også.

Havskilpaddene har svømt i verdenshavene i over 200 millioner år! De levde til og med på samme tid som dinosaurene! De er blant verdens eldste skapninger!

Sist inne ved skilpaddene møtte vi på denne rare skapningen av en skilpadde. Pig-nosed Skilpadden, en skilpadde opprinnelig i fra Australia og New Guinea.

Pig-nosed Skilpadden – Sea Life London Aquarium
Pig-nosed Skilpadden – Sea Life London Aquarium

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg