Anne Brith Influencer Program vers Koronavirus!

Corona viruset får skylden for at ABIP AS ikke klarer seg og derfor går konkurs!

Å bruke noe så alvorlig som årsak til å ikke ordne opp for seg selv når en vet hvor mange som faktisk sliter, er hinsides irriterende. Så derfor tenker jeg å ta for meg en liten sammenligning.

ABIP vers coronavirus!

La meg bryte dette ned til litt og la oss da se på fakta. ABIP er ett kurs basert på at alt foregår over nettet. Vi skulle ha Anne Brith Davidsen som mentor og hun skulle berike vår kunnskap om sosiale medier. Hun lovet vel i grunn at vi skulle bli di neste store influencerne, men dette var jeg forberedt på at ikke var aktuelt. Lille meg såg eller ser jeg for meg helt på toppen blant de store.

Men ja jeg hadde ambisjoner om å lære og kanskje får til en litt større blogg en hva min lille hobbykrok startet ut som. Dette har jeg på sett og vis klart, men det er ingen mentor med navnet Anne Brith Davidsen som kan ta æren for det. Æren for at jeg har kommet hit er ene og alene med selv, med tanke på at jeg ikke fikk en oppstartssamtale med den store bloggeren Anne Brith selv engang sier vel dette seg selv!

Men…. ABIP skulle som sagt foregå som ett nettkurs! Altså her er det snakk om at vi alle sitter hjemme hos oss selv og følger med på hva en lærer har å si. Det vil si at vi ikke skulle treffes hverken mentor og meg eller meg og andre deltakere. Så hvordan kan corona viruset da være årsaken for at dette ikke har fungert. Corona har hindret mennesker fra å være sammen, skoler er steng, butikker har vært stengt og vi har ikke lov å møtes mange mennesker om gangen. Så med utgangspunkt bare i dette burde kurset kunne ha blomstret til noe stort. Dette handler om jobben Anne Brith Davidsen selv skulle lagt ned.

Andre bedrifter har økt salgstallene sine, fått flere følgere og tjent mye mere enn vanlig på grunn av nettet. Enkelt sagt på grunn av at de har tatt jobben seriøst og har stått på for å få ting til å fungere. ABIP startet i hovedsak på Facebook, men skulle ved ett senere tidspunkt bli flyttet over på ett forum. Jeg tror alle ble slettet fra forumet og akkurat hvor mange som faktisk ikke har tilgang til forumet vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at ei som har vært der inne i det siste forteller at det ikke er kommet noe nytt siden nyttår.

Altså nesten ett halvt år!!!!

Det som er kommet er kun videoer som er flyttet fra Facebook over på forumet. Så dette tok vel kanskje noen timer på en kveld å utføre. Så hva har da vår såkalte mentor brukt tiden på?

Og nå kom altså siste nyhet om at hun har slitt økonomisk på grunn av corona og har ikke midler hverken til AS eller for å gjøre opp for seg.

Så spørsmålet mitt er hvordan skulle dette viruset ha hindret Anne Brith i å gjøre jobben over nett? Jeg synes dette er så respektløst overfor de som faktisk har lidd på grunn av dette. Mange firmaer har gått konkurs på grunn av at de ikke har muligheten til å bruke nettet. Mange har blitt permiterte og ikke visst om de har en jobb å komme tilbake til når det åpnet opp igjen. Mange har mistet jobben sine rett og slett for at jobber ikke har vært å oppdrive på grunn av dette. Flere har ikke sette familemedlemmer på mange uker og måneder på grunn av risiko for smitte. Eldre sitter alene og enkelt får ikke en gang dusjet på flere uker. Alle innen helsevesenet (inkludert meg selv), vaskere, butikkansatte osv har risikert å ta med seg smitte hjem på grunn av at de har måttet på jobb. Sist men ikke minst har mange mistet livet på grunn av viruset.

Så langt i Norge er 7903 mennesker smittet, 71 mennesker er innlagt på sykehus og 214 mennesker har mistet livet.

I hele verden er det ennå verre og her er det i tillegg mange mørketall da det ikke blir testet nok. Men på verdensbasis er det 3 583 055 mennesker smittet og 251 537 mennesker har omkommet.

Jeg lurer derfor på; hvem har lidd verst her? Alle disse menneskene eller en dame som kunne levert ett nettkurs hjemme fra sin egen stue?

I mitt hodet er vel dette ganske så klart vel, vekten veier ikke akkurat i Anne Brith Influenser Program sitt favør???

6 kommentarer
    1. Nei dette er for dumt. Men det jeg ser at hun gjør er å starte AS for da kan man ikke ta henne personlig konkurs. Jeg syntes det er en stor skam fordi hun bør egentlig betale for dette på en eller annen måte men det spørs om det skjer.

    2. Det er bullshit at det er koronaviruset som har skylden. Dere var med på kurset lenge før koronaen kom til Norge, og unnskylde seg med det er for dumt.

      Så på, og vit dere har støtte i flere.

      Når jeg ser hva dere har opplevd er jeg glad for at jeg ikke takket og tok imot tilbudet.

      Ønsker deg en kjempefin onsdagsettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Helt riktig. Corona blir en svak unnskyldning i min verden også.
        Takker så masse for den enorme støtten, sette vrikelig pris på den.
        Du skal være glad du aldri meldte deg på ja. For dette her styret og kampen unner jeg ingen.

        Ha en fin dag og fin helg.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg