Anne Brith Influenser Program oppdatering.

Dette er noe jeg ikke såg for meg at jeg kom til å skrive i skrivende stund. Nå når Convid 19 herjer som verst er liksom ikke min og vår sak mot Anne Brith AS det viktigste. Folk er syke og mister livet, så så klart dette må frem i lystet og vi må ha hovedfokus der. Norge og resten av verden har stengt ned, selv om de nå begynner sakte men sikkert å åpne igjen betyr det ikke at dugnaden er over eller at vi er utenfor risiko.

Allikevel må jeg si jeg er glad saken vår ikke er gått helt i glemmeboken. Når coronaviruset først dukket opp la jeg egentlig min sak helt til siden og tenkte at dette får vi ta når ting roer seg igjen. Men når det er sagt vet ingen av oss når den pandemien er over og viruset er nok noe vi må leve en god stund til med. Så når jeg da med kontaktet av Forbrukerrådet her på tirsdag og fikk vite navnet på saksbehandleren min ble jeg meget glad. Endelig begynner noe å skje og kun en dag etterpå fikk jeg vite at første brev er sendt til Anne Brith Davidsen hvor det bes om at hun kommer med en løsning. Dette er noe flere av oss i gruppen også har fått beskjed om.

Brudd på angrerettloven

Så nå ruller heldigvis ballen videre igjen. Saksbehandleren min fortalt at meklingen kan foregå i opptil 3 måneder, men jeg håper ikke andre part dra den ut så lenge. Som saksbehandleren min sa virket det som hun var villig til å finne en løsning og da skal det jo ikke være behov for å dra den ut. Men når det er sagt har hun alt bedt om en utsettelse på en uke og har derfor til 1 mai i denne omgang på å svare. Så om hun ønsker en grei løsning for oss begge og med de andre, ser jeg egentlig ingen grunn til å dra dette ut lengre.

I går ble jeg og to andre i gruppen min også kontaktet av en journalist i Romerike Blad, hun ønsket å å komme med en ny artikkel og lurte på om vi hadde noe å komme med. Dette var også en gledens nyhet, for igjen viser dette til at saken ikke er glemt. Jeg forsto det også på journalisten at interessen for saken er stor så hun trodde heller ikke dette ble glemt med det første.

Vi tre som ble kontaktet fortalt litt om hver vår sak og hvordan dette har føltes på kroppen disse måneden dette har pågått. Og etter dette skulle kun kontakte Anne Brith Davidsen og hennes advokat for en uttalelse. Så skulle den videre til sjefen hennes for offisiell godkjenning.

Derfor sitter jeg nå i skrivende stund og håper den dukker opp snart. Journalisten snakket om at den skulle komme i løpet av dagen idag.

Vi fortalte også journalisten hva vi tenker om hele denne prosessen og hvordan vi kanskje går videre med saken og forbrukerrådet ikke får hjelpet oss til en løsning. Eneste jeg kan si er at jeg ikke gir meg før jeg har fått tilbake pengene, dette har jeg tross alt krav på etter forbrukertilsynet sin konklusjon for brudd på loven om angrerett. Dette tror jeg jeg kan si med nesten 100 % sikkerhet også gjelder andre i gruppen, iallfall meg med de to andre som er intervjuet i saken som kommer.

4 kommentarer
    1. Så flott at det går framover! Selv om alle er preget av smittesituasjonen for tiden, betyr ikke det at pågående svindlersaker er glemt. For dere som ble lurt er jo dette en ekstrabelastning som vil henge ved i hvert fall til saken er opp og avgjort. Saker som gjelder “influensere” og fanteri er absolutt aktuelle, og mange følger med. Influensere tror visst de fritt kan bevege seg utenfor lover og regler som gjelder alle andre, men det finnes grenser!
      Stå på! Regner med å bli oppdatert på bloggen din.

      1. Tusen takk for støttwn nok en gang. Ja, dessverre er det nok slik du skriver. Men selv om en ikkje har den største stemmen, betyr det ikke at noen kan legge lokk på den.
        Så ja jeg kommee til å legge ut fortgående det er noe p del. Det blir ikke stille fra meg om dette med Anne Brith Influenser Program før jeg har fått igjen pengene mine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg