Bæ bæ lille lam

I det siste har jeg strikket litt babyklær og jeg har kommet over ett herlig nytt garn som jeg virkelig kan anbefale.

Babystrikk i Theo mønster

Selv har jeg strikket dette Theo settet i garnet og oppskriften på det finner du gratis HER.

Som regel nå en skal strikke til baby eller barn er det merinoull eller babyull som står i oppskriftene. Uforståelig nok i grunn, for barn og babyer liker ikke klær som klør.

Hvem gjør vel det?

Husker da selv tilbake med grøss og gru når jeg fikk nytt strikketøy av bestemor som bare klødde om en såg på det. Det finnes selvfølgelig fortsatt slike garn den dag i dag, men utvalget har blitt så mye mye bedre. Nå slipper en å klø seg til blods hver gang en skal ha på seg ett nytt plagg en har strikket eller fått strikket.

Slik som dette nye garnet jeg har kommet over fra Lillelam. Ett helt fantastisk myk garn som kjennes ut som en drøm på kroppen.

Lillelam består av 100% merino.

Garnet er ikke bare kjekt på kroppen, det er også ekstremt godt å strikke med. Det sklir like godt på trepinner som metallpinner og tråden deler seg ikke når du strikker med det. Rett og slett ingen minuser å komme med. Garnet kommer også i flere fine farger, da bare ett blikk på fargen her. Så duse og fine.

Noen av de fine fargene.
Og her er noen flere farger.

Du kan også kjøpe med en søt liten pose med navnet på garnet i nærbutikken min iallfall. Vil tro du kan det andre plasser også. 🙂

4 kommentarer
    1. Hei,
      Vi kom over inlegget ditt her i bloggen din om garnet vårt og ville bare takke så mye for at du deler dine positive erfaringer. Vi har brukt lang tid på å utvikle et like mykt garn i håndstrikk som vi bruker i produksjonen, så det er hyggelig å høre at det blir godt mottatt:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg