Bestemorsruter blir til noe kult!

Nye garn dukker opp i butikken.

Vel, nei nye er å ta i. Vi har hatt dette garnet en stund på Drømmestrikk, men ingen av oss på jobb har laget noe av det. Så tiden i sommer var tiden for å teste. Jeg endte opp med å lage en strandveske og bonus ble at jeg også nå vet hva jeg skal gi i julegave til ei venninne. For ho falt pladask når jeg vist henne denne, må bare velge noe mere knallfarger til ho.

Strandveske
Årets strandveske.

Denne veska er kun heklet i bestemorsruter og noen fastmasker. Så langt i fra vanskelig!

Fordelen er at enkelt kan endre størrelse på denne, alt etter hvilken krok du bruker og hvor stor du lager selve rutene.

Selv brukte jeg som følger;

  • Heklekrok nummer 4.
  • To nøster Nova Vita 4 garn i grønntoner.

Ideen fikk jeg fra noen bilder jeg såg på nett. Så her ser dere grunnlaget for vesken.

Strandveske
Her ser du hvordan rutene skal settes sammen.

Hanken lagde jeg etter at jeg hadde sydd sammen alle rutene og laget selve bunnen av veska.

Strandveske
Slik ser den ut når den er brettet i to,

Som sagt er dette en enkel veske som de fleste kan lage. Her er det bare fantasien din som setter en stopper. Venninnegaven som skal bli til etterhvert skal også fores, for da kan en ha med mindre ting i veska også uten å være redd for at noe skal ramle ut.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg