Blod er ikke bestandig tykkere enn vann

Akkurat hvor lenge jeg har bodd her i byen er jeg nå ikke helt sikker på. Men en ting er sikkert og det er at Lexie kom inn i livet midt for litt over 3,5 år siden og takket være henne har familien min økt voldsomt.

Lille frøken Lexie med hjerte for alle. ❤

Lexie er og forblir mitt lille hjerte og selv om Snoopy også er mitt hjerte er det takket være Lexie at alle disse menneskene og hundene har blitt min ekstra familie.

Lexie førte til at jeg møtte Tor og Odin for litt over tre år siden og siden da har både flere firbeinte og tobeinte kommet til. Dette har rett og slett ført til at vi har ett fast hundetreff på holmen vår nesten hver dag mellom 16.00 og 18.00.

Her er vi alle like galde i våre firbeinte og det er også her jeg traff kjærest siden han møtte opp sammen med Snoopy for litt over to år siden.

Men uansett hvor mye vi elsker våre firbeinte er det innimellom kjekt og treffes uten om de også. Selv om familien er mye større enn oss fire idag er vi mange flere. Men i dag ble det kun til at Kjærest, ekstra bestefar Tor og super god venninne Monica var med. Middagen inntok vi på Hong Kong Garden og maten var kjempe god.

Latteren sitter bestandig løst og ledig mellom oss. Ofte ler vi mer enn hva vi selv tror, ganske så lik humor har vi også. Selv om Tor kan ha noen gullkorn innimellom som kan gi litt vel mye visuelle bilder i hodet til to damer med livlig fantasi. 🙂 Hahaha, må nå bare le. Skulle gjerne gjenfortalt men mye av hva som kommer passer seg ikke på papiret. 😉

En av få bilder vi har sammen e og kjærest her heime i byen.

Kjærest spiste biffsnadder på kinesisk vis mens jeg nøt snøeggsuppe til forrett og friterte kongereker til hovedrett. Ble som vanlig litt for mye for meg, men kjærest smakte litt på mitt og derfor ble det ikke så ille.

Biffsnadder på kinesisk vis.

Snøeggsuppa var ganske så uvant for min sin del men den smakte godt.

Snøeggsuppe til forrett.
Friterte kongereker til hovedrett.

Tor bestilte seg en suppe med and til forrest mens han nøt noen med kylling til middag og Monica nøt også en kyllingmiddag av noe slag.

Tor og jeg nøt suppe til forrett.
Selv om vi nøt maten og lo masse hadde vi også noen alvorlige samtaler.

Som kjærestepar hadde selvfølgelig jeg kjæresten ved min side. Men Tor og Monica er ikke noe dårligere par som venner selv med aldersforskjellen.

Tor og Monica i lystige humør.

Alle fire gikk vi derfra mette og gode. Maten på Hong Kong Garden i Kristiansund kan anbefales, ikke er det så dyrt heller for en bedre middag der.

Disse tre menneskene har på så kort tid blitt som min lille ekstra familie, Monica kom ikke en gang inn i livet mitt for mer en ca. 8 måneder side. Men vi har funnet ut at vi aldri kan bli uvenner for da taper ikke bare vi men mest hundene. Lexie, Snoopy og Tarzan har blitt som en rar søskenflokk. 🙂

Men tilbake til poenget mitt. Familie er som sagt ikke bare blod. Enkelte ganger er vann tykkere enn blod og mennesker du ikke er i familie med via dna betyr like mye og kanskje noen ganger mer en den familien er født inn i.

Jeg er iallfall ufattelig glad for alle menneskene og hundene på holmen som har blitt min ekstra familie. 🙂

 

4 kommentarer
    1. Det er jo så sant, at blod ikke alltid er tykkere enn vann.
      Takk for at jeg fant deg, eller du meg. ❤
      Heldige meg og Tarzan som møtte så fine folk på holmen “vår”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg