Brann inne på farmen!?

Jeg er langt i fra den eneste som har reagert på hva som har foregått inne på Farmen denne uken. Men jeg synes ikke dette er oppklart i det hele tatt, dette burde fått større konsekvenser og jeg håper Mads Hansen tar grep i kveldens episode.

Brann inne på farmen.

Jeg mener vi husker alle konsekvensen som ble når de brøt korona reglene og Nils måtte forlate gården! Når det skjedde tok Mads Hansen grep med eneste gang og selv om deltakeren ikke likte det hadde de ikke noen valg.

Denne uke bestemte Inger Cecilie Grønnerød seg som hun hadde lovet å sabotere ukesoppdraget slik at Daniel Viem Årdal ikke skulle få en kniv. Dette gjorde hun ved å tennene på broderiet og springe ut av huset.

Inger Cecilie Grønnerød setter fyr på broderiet for å ødelegge ukesoppdraget.

Å sabotere ukesoppdraget i seg selv er ikke noe krise, men å sette fyr på et broderi inne i ett hus som er over 100 år gammel. Nei, det slår kaka og er langt over streken.

Her er det familier som stiller sine farmer til disposisjon for at farmen skal kunne spilles inn i idylliske omstendigheter. Gamle hus som er over 100 år gamle og bygget i tre, i tillegg har huset masse gammelt interiør.

Ja, jeg vet IC har gått ut og sagt at produksjonen viste om det. Dermed så mener hun det er greit, dette for at det var mennesker fra crewet der inne og at det var vann i nærheten. Men dette kan jeg ikke forstå! For meg blir dette galskap og en hørt jo selv at crewet måtte ta tak og kaste broderiet ut. Du hører også bekymringen i stemmen deres og derfor så virker ikke dette som planlagt. Nå har tv 2 gått ut og sagt at det ikke akkurat gikk slik det skulle men at alt var under kontroll.

Under kontroll!

Seriøst!

Hvordan kan det vare kontrollert når IC springer ut, crew kaster ut broderiet og du ser deler fyker over alt. En liten del av broderiet kunne truffet noe inne i huset og før du vet orde av det er det full fyr. I tillegg sitter det to stykker der opp på loftet og aner fred og ingen fare. Hva hadde skjedd med de to om hele huset hadde stått i flammer og i tillegg var ikke brannvesen informert?

Hadde noen gjort dette i ett annet hjem ville vedkommende risikert tiltale. Å sette fyr på noe innendørs kan og skal aldri bortforklares eller bagatelliseres. Her burde produksjonen og IC tenkt seg om flere ganger. Det tross alt fortsatt lov å bruke hodet selv om en er med på ett spill!

For meg burde IC ha måtte reise hjem på grunn av dette og hadde jeg vært eier av huset hadde jeg kommet til å anmelde IC selv for å prøve å tenne på huset mitt. Jeg lurer seriøst på hvor mange andre som får lyst å låne ut farmen sin til en eller flere sesonger.

For det får da være måte på med spill!

Voksne mennesker leker ikke me ild, hva slags budskap sender vi til barn og unge? Vi skal lære barna hvor farlig det er å leke med fyrstikker og så viser vi på tv at det liksom er greit. Ja jeg vet episoden vise seint på onsdagskveld, men her er det mange som ser det sammen med barna dagen etterpå. Dette vil si det er mange som får det med seg. Så hvordan skal vi forklare noen at dette ikke er lov, men det er helt greit på tv?

Nei, vet du hva? Dette er ikke greit, dette er så langt i fra greit som det går an å komme. For meg fortjener ikke IC å vinne og jeg håper som sagt Mads Hansen gir noen konsekvenser nå i dagen episode.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg