Brownie Cookies

Personlig er jeg ikke den som er mest glad i kjeks. Det finnes ikke noe spesiell grunn til dette, tror det kun handler om at jeg ikke spiser de så ofte og kanskje ikke prøvd så mange varianter.

Brownie Cookies, som ble som en liten gave til han Tor.

Men som jeg fortalte om før fikk jeg jo en bakemasking med enn venn og i går kom han med litt ekstra utsyr. Ballongvispen og K-vispen var noe jeg ikke hadde og tenkte derfor jeg iallfall burde teste en av de. Ballongvispen var den som fikk prøve seg først og jeg har gjort mitt første forsøk på Brownie Cookies.

Selve kjeksene er ikke vanskelig å lage, men det tar litt tid med tanke på at oppskriften er litt stor. Men du ender opp med masse kjeks som du kan dele med dine nære og kjære. Og hvor koselig er det ikke å sende en varm klem i form av en boks med ferske cookies nå i disse der hvor vi ikke kan klemme? Og om du synes det blir for mye kan du jo halvere oppskriften eller dele den på fire til og med. 🙂

Brownie Cookies, oppskriften gir deg masse herlige kjeks.

Ingredienser;

  • 400 gram kokesjokolade, her kan du bruke mørk, lys eller begge deler alt etter hva du foretrekker.
  • 100 gram smør.
  • 4 egg.
  • 250 gram brunt sukker.
  • 4 ts. vaniljesukker.
  • 160 gram hvetemel.
  • 1 ts salt.
  • 1 ts. bakepulver.
  • Litt havsalt til å strø oppå før steking, dette kan du sløyfe.

Fremgangsmåte;

  1. Smelt kokesjokolade og smør på svak varme og pass på at den ikke sjokoladen brenner seg.
  2. Bland egg, sukker, vaniljesukker i en bolle og visp godt sammen med en ballongvisp.
  3. Ha i sjokolade- og smørblandingen og rør godt sammen med kjøkkenmaskinen.
  4. Sikt inn hvetemel, bakepulver og salt.
  5. Rør dette nå sammen med en slikkepott.
  6. Kle bakepapir på bakebrett eller bruk slik som meg makronbrett.
    Røren er laget som små sirkler.

    Her kan du også små strø på litt havsalt om du ønsker.

  7. Bruk en skje eller ha røren i en sprøytepose med stort hull og lag passe store rundinger. Pass på at det er god avtand mellom hver enkelt av de da de vil flyte noe utover.
  8. Stekes midt i ovnen ved 175 grader i 10 minutter.
  9. Avkjøles på stekebrettet eller makronmatta i noen minutter før du avkjøler dem videre på rist.

Nå er de klare til å servers og de du ikke gir ut med en gang kan du ha i en tett boks eller slik som meg på tette norgesglass. Så har du bestandig små nytelser på lur når du skulle bli søtsugen eller få besøk.

Brownie Cookies, oppskriften gir deg masse herlige kjeks.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg