Brynja kaka

Dette tror jeg seriøst er det mest avanserte og kompliserte kaken jeg har lagt og satt sammen så langt.

Brynja kaka

Dette er en kake jeg har har hørt kun rykter om i snart fire år, men aldri fått oppskriften før nå. Det er en spesiell kake fra Island og heter egentlig ikke Brynja kaka. Men siden jeg ikke vet om jeg får dele oppskriften med dere riktig ennå, velger jeg å kalle den ved ett annet navn, siden denne oppskriften ikke er opprinnelig min. Tanken er at jeg skal få dele oppskriften med dere etterhvert, men frem til da velger jeg å holde den hemmelig.

Men det er tross alt ny uke og ny klubbkveld i mcklubben, så det trengtes en kake og denne uke ble det denne. Selv om jeg ikke kan del oppskriften med dere ennå, så kan jeg vise dere noen bilder underveis. Kanskje du kan klare å gjette hva den består av og hva som er inni den.

En av de første stegene til å sette kaken sammen.
Nok ett steg mye lengre frem.
Nest siste steg før kaken kan sies å være ferdig.

Jeg kan iallfall love dere at kaken er mektig, en kaloribombe og smaker himmelsk godt. Bare se på bildet her av kakefesten som kom hjem igjen.

Kakerestene etter mc klubb treffet.

Det ble akkurat nok til at Tor og jeg kunne dele restene, vi fikk ett lite stykke hver. Og jeg dro til han med en gang med det, for ett eller annet i meg sa at om han godkjente den var den innafor. Vet det høres rart ut! Kaken var jo nesten spist opp, så det tyder jo på at den var god. Men jeg er så redd for å mislykkes og ødelegge en kake Tor har snakket om i nærmere 4 år. Så derfor var på en måte han sin godkjennelses den siste jeg trengt for å si meg fornøyd.

Frykten for å mislykkes eller ikke innfri etter hva andre ønsker er fortsatt noen som sitter langt inne i meg. Og når Tor da spiste kaken og sa den smakte 90 % bedre enn alle andre varianter han har smakt av den. Vel da kjente jeg meg overraskende litt stolt og fornøyd. Skjønner jeg har noe å gå på, men det betyr at den kan bare bli bedre. Og når den da er perfekt i mine øyne satser jeg på å kunne dele oppskriften med dere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg