Bursdag, julemat og sushi

Flere enn meg som er litt lei julemat i disse dager, kanskje rart å si det siden planen for i dag er ribbe. Jeg har jo sagt at dette er julen hvor jeg tester ut noe ideer. Og jeg skal ikke si at ribbe og all annen julemat ikke er godt, men jammen meg er det fett. Så mens ribba nå står første runde i ovnen og lukten av jul sprer seg i huset, tenker jeg meg tilbake til hverdagen med litt mindre fet mat.

Sushi tallerken med det meste.
Nok mat er det når en bestiller tallerken for 3.

Vi var jo nemlig på Sushi Bar her før jul Holmengjengen og jeg. Vi feiret bursdagen til Kim som var helgen før, men var kommet til oss på besøk. Så tok vi det som ett lite julebord for gjengen og koste oss skikkelig under alle regler og forbehold vi kunne ta.

Kim, kjærest og noen nye venner som satt på avstand.
Kirsti og Kåre ble heldigvis med de også.

Eneste som satte en liten demper på kvelden var at Monica ikke kunne bli med allikevel (vi må ta det igjen senere, for hun hører med til flokken). Det positive var at Kåre ville være med oss og jeg tror aldri jeg har hørt en mann snakke med så mange ord og gloser om hvor godt det var med sushi.

Kåre prøver ut sushi for aller første gang.

Du skjønner, Kåre hadde egentlig ikke lyst å være med. Han likte nemlig ikke rå fisk men han ville være med oss fordi vi hadde planer. Han endte opp med å bestille seg biff teriyaki og en tallerken med forskjellige sushirolls i tillegg. Som han sa måtte han ha biffen sånn i tilfelle, men tror du ikke det var sushien som var best. Han nøyt hele tallerken med sushi og snakket om at nå skulle han ha med seg døtrene ut. De har visst nok bedt han med ut på sushi flere ganger uten at han ville bli med.

Kåre likte virkelig maten de serverte her.

Gleden han hadde av opplevelsen var til å ta og føle på. Og en ting er sikkert – dette er ikke siste gang, dette må vi gjøre igjen. 🙂

Så mens jeg drømmer om ett sushimåtid skal jeg nå fortsette med ribbestekingen min og håper den blir like vellykket som pinnekjøttet 1 juledag.

 

4 kommentarer
    1. Julemat er kjempegodt, men det er jo så mektig og tungt. Det er sikkert så godt fordi man spiser det en gang i året.

      Var kjempegodt å spise lettere mat 2.juledag ja 🙂

      Kjempefine og koselige bilder 🙂

      Ønsker deg en kjempefin 5.juledag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg