Campinglivet – noe å vurdere?

Ja, vi elsker Camping ruller og går på TV Norge flere dager i uken. Selv har jeg sett lite av det og det lille jeg har sett har jeg ofte syntes har vært litt kleint. Kun min oppfatning her altså, ingen kjennskap egentlig da jeg har sett fryktelig lite.

Men når det er sagt har kjærest lenge snakket om at vi kanskje skulle skaffe oss en campingvogn av ett slag. Jeg har aldri helt sett for meg livet i en campingvogn, men jeg ser veldig godt argumentet hans for hvorfor skaffe oss. Tenke seg til å ha en passe stor en til oss to med Lexie og Snoopy, en flyttbar heim. Kanskje ikke at vi kommer til å reise så mye med den, men muligheten er jo der. I hovedsak ser jeg for meg ideen om å ha en campingvogn stående på Blomneset. Har vi en stående der har vi nemlig overnattingsmuligheter der, på den måten slipper vi å kjøre frem og tilbake hver vei (tar ca. 30 minutter en vei).

Jeg ser for med sommerdager der, solen står på sitt høyeste og varmer godt. Vi kan bare våkne opp til bølgesus og fuglkvitring, åpne campingdøren og hundene kan springe fritt hele dagen og bare nyte sommerdagen fult ut. Selv kan jeg nyte en frokost i solveggen før jeg tar meg en tur med padlebrettet ute på fjorden mellom Frei og Averøya, kanskje tørre og ta turen rundt Kattholmen for første gang.

Okei, nå ser jeg at jeg nesten snakker meg selv til å si ja her. Saken er at jeg ikke har hoppet helt på bølgen ennå, men jeg vurderer det. Kommer liksom an på selve vognen, pris på den og hvor mye som må gjøres for å gjøre den hjemmekoselig. Men vi har i hvert fall nå vært å sett på en, litt gammel og kanskje litt slitt. Allikevel så ser jeg potensiale i den, en god vask utenpå og ett strøk med maling pluss litt jobb inni så kan den bli bra. Såg for meg å fjerne overkøya og lage en slags sove/sofa på en siden og selve stue/kjøkkenet kan også bli meget koselig.

Avtalen vi har nå oss i mellom er i hvert fall at vi skal vurdere det. Om det blir får kjærest ansvaret for det utvendige og reparasjoner på de største oppgavene med min hjelpende hånd der, mens jeg tar ansvaret for å ordene alt det hjemmekoselig inni. Så får vi nå se da om det blir denne vogna eller ikke!

Hva trur dere, har dere tanker om campinglivet?

Her er altså vogna vi såg på.
Eier fortalte villig hva han selv hadde gjort med den.
Kjærest vurderer nøye både utvendig og innvendig.
Litt arbeid inni på denne er det, men jeg ser mulighetene.
Om det blir denne, må overkøya fjernes og så kan det nok bli veldig koselig etterhvert.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

4 kommentarer
    1. Vi har campingvogn nær fjell og hav. Topp utsikt alle veier, stille og fredelig plass. Mannen bygde spikertelt, og den var ferdig i fjor sommer. Veldig god plass ble det. Er køyeseng i vogna, men den kan slåes sammen. Trives utrolig godt i vogna, og siden man har nær familie i nærheten er det bare topp. Blir det vogn på dere?

      1. Høres jo kjempe koselig ut. Vi vurderer det sterkt, men vi skal titte litt til før vi tar en endelig avgjørelse. Greit å ikkje hoppe på det første, men e håper nå egentlig det blir. Spesielt siden kjærest har så lyst på en og har hatt lyst i mange år. 😊

        1. Det er lurt å se på flere vogner, man bør ikke ta det første og beste. Vi fikk kjøpe en rimelig vogn, og det er jo ikke det mest moderne. Vi er veldig fornøyd. Venter med lengsel på påsken og håper at vi får feire påsken i vogna, og godt påskevær. Lykke til i jakten!

          1. Tenker ikkje noe moderne vi heller..bare den e trygg og kjørbar er det mye vi kan gjøre for å gjøre den fin.
            Påske og camping høres jo kjekt ut.😊
            Takk, skal fortelle her om det blir. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg