Crazy kattlady eller…..

Det sies at om du bor lenge nok alene, er dame og skaffer deg mange katter ender du opp med betegnelsen crazy katt lady. Om det samme stemmer mens du er i ett forhold og hekler mange elefanter og ender da om. som crazy elefantlady vet jeg ikke. Men elefantene her i huset har fått ben og gå på.

Første elefant endte opp hos en 6 åring og her under kom navnet Elfie. Elise sin måtte bare bli grønn for dette er favorittfargen hennes.

Elfie
Elefanten Elfie.

Elefantene er heklet i mandarin petit på heklekrok nummer 3. I starten startet det med nye nøster, men etterhvert har det bare blitt flere og flere etter hvert som tanken har vært å bruke opp hele nøster.

Elfie
En gul Elfie.

Elefantgjengen min har økt og økt, men samtidig har den ene etter den andre flyttet ut. En grønn har flyttet til Surndalen og inn hos bonusmor, hit skal også en rosa etterhver flytte.

Elfie
Gjengen med Elfie som vokser og minsker.

En gul en flyttet til Goma og ble bursdagsgave sammen med en lekker gul bukett.

Elfie
Bursdag til en venninne.

Jeg måtte bare ha denne buketten til henne sammen med Elfie, Monics er en dame som elsker farger.

Elfie
Høstbukett sammen med en gul Elfie.

For noen dager siden snakket jeg også med naboen og der fant vi fort ut at dt passet med en rosa Elfie i utestua. Denne passet også godt inn for katten trengte en ny venn.

Elfie
Miks Elfie i rosa flyttet til naboen.

Enda en grønn en skal etterhvert få flytte til Stranda og enda er garnlagret ikke tomt og flere Elfie vil komme av kroken. Her skal som sagt inngen nøster gå til spille.

8 kommentarer
        1. Hei! Synes disse elefantene er så fine at jeg fikk lyst til å prøve og lage selv. 😊 Kan du fortelle meg hvor oppskriften kommer fra?

          1. Hei, ja disse er supersøte. Selv har jeg tatt inspirasjon fra en gammel oppskrift jeg har på engelsk av en slags elefant og gjort den om til min egen. Husker ikke hvor jeg har oppskrift fra og det står ikke på arket. Men jeg kan prøve å få skrevet den på norsk med min måte. Får jeg det til kan jeg dele da. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg