Dag 11 i karantene – en klem på avstand

Flere som savner noen å klemme på? Koronatiden har virkelig gjort noe med samfunnet vårt. Familiemedlem får ikke besøk, venner er ett annet kapittel og familier kjenner på det å gå så tett inne på hverdandre i så lang tid.

Selv tenker jeg dette covid 19 faktisk kan føre til flere brudd og at skilsmissestatistikken kan skyte i været. Noen tror også på en babyboom, noe jeg persoling ikkje håper på.

Vel, blir det babyboom for at folk selv ønsker det – i såfall kjør på! Men blir det til for å redde ett forhold nå når forhold kanskje blir litt tense – vel da er isåfall svaret nei.

Uansett utfall, for hvem vet egentlig hva som skjer. Er iallefall en ting sikkert og det er at bedre tider vil komme. Friheten vår får vi tilbake, vi vet bare ikke når?

Men selv om en fysisk ikke kan gi noen en god klem lengre enn de som du bir sammen med, betyr ikke dette kroken på døra for vennskap.

Om du ikke fysisk kan gi vennen din en klem finnes det andre måter å vise omtanke på. Du kan ringe, skype, facetime osv osv….

Sist men ikke minst kan du komme med en overraskelse. Jeg selv har jo fått litt bakeånden over meg og dette kan fort bli for mye for to.

Derfor er det koselig å kunne overlevere noen godsaker på døra til di som betyr mest for en. Sett noe på døra, bank eller ring på, gå bort eller bare dra hjem igjen og så finner den bak dør noen godsaker.

Makroner med stratos krem, pisket stratoskrem og pisket salt karamell.

Dette gjorde jeg i går. Søsteren til samboeren og mannen fikk seg to pakker med makroner som tankk for at de har handlet for oss. Så på den måten forsvant en del av makronene ut døra. Fikk også melding mens de kjørte hjem om at smaken var kjempe god og de klarte ikke vente til de kom hjem. Rett og slett beste tilbakemelding en kan få.

I tillegg fikk også ei venninne en passe leveranse med makroner. Disse som takk for at hun har tatt inn posten for meg mens jeg var borte og litt fordi jeg savner våre dater.

Hun fikk en blanding av alle og tilbakemeldingen jeg fikk var at karamellen var aller best. Dette må e si meg enig i, oppskriften på de kommer etterhvert.

Men uansett, her har du iallefall en liten ide om hvordan du kan vise omtanke og med kjærlighet i en tid hvor avstand er viktigere enn noe annet.

Håper du og alle andre der ute har det bra og gjør det beste ut av disse rare og uvanlige dagene. 🤗

2 kommentarer
      1. Vet du, jeg tenkte det samme sol deg. Og helt ærlig er det litt prøving og feiling som har gått med på mine. Men etter noen forsøk begynner du å kjenne røra og teknikken.
        Så kan bare anbefale deg å prøve. Om de ikkje blir perfekte med utseende med en gang, så tenk at de iallefall smaker godt.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg