Sjokopop til kveldskos pluss en liten oppdatering om ABIP saken.

Endelig bare noen timer igjen av karantenen og en kan se frem mot litt mere frihet. Vel og merke begynner jeg på jobb i morgen og jobber 7 netter i en barenbolig med to psykisk utviklingshemmede gutter. Men allikevel er det bedre enn å bare gå hjemme. Har jo selvfølgelig fått gjort en den i denne karantenen, flere prosjekt er unnagjort og nye ideer innen baking har faktisk gått helt utmerket. Allikevel så skal det bli godt å kunne bevege seg ut ytterdøra uten å føle en gjør noe feil. I tillegg så kan to hunder endelig få mere på tur.

Men uansett så feirer jeg siste timer i karantene med Jurassic World: Fallen Kingdom fra 2018.

Sammen med å se Chris Pratt som Owen redde dagen nyter jeg også litt popcorn i kveld. I kveld prøver vi nemlig ut popcorn med sjokolade på.

Sjokoladepopcorn

Det er kjempe enkelt å lage, men litt mere grisete å spise sammenlignet med karamellpopcorn. Uansett, det smaker godt og grei kosemat i kveld.

Fremgangsmåten er som følger;

  • Pop popcorn og ha i en bolle.
  • Smelt 200 gram sjokolade.
  • Hel sjokoladen over popcornet, bland det godt sammen og fordel det ut over ett bakebrett.
  • La det stå til det har kjølnet, så er det bare å servere det til deg selv og di du måtte bo sammen med.
Sjokoladepopcorn i de søteste skåler.

Helt til slutt;

Om du leste bloggen min i går kveld vet du jeg satt og håpet på svar fra Anne Brith Davidsen. Etter forrige ukes konklusjon fra forbrukertilsynet om at Anne Brith Davidsen er skyldig i å ha brutt loven på på to punkter kontaktet jeg forbrukerrådet. Jeg kontaktet de siden di nå holder på med saken min videre. Der spurte jeg på bakgrunn av konklusjonen hvordan jeg burde går videre frem.

Hos de fikk jeg råd om å skrive en mail direkte til Anne Brith om grav på pengene tilbake på grunn av brudd på angrerett loven. I mailen skulle jeg sette en svarfrist og den ga jeg henne til i går kveld. Dette gjorde flere fra gruppen jeg er med i.

Etter forbrukerrådets anbefaling skrev jeg også at om mine krav ble innfridd ville saken bli avsluttet og vi kunne gå hver vår vei. Om ikke så ville jeg sende inn mailen jeg sendte henne til saken min og be de legge den til som videre bevis. Hadde Anne Brith skrevet mail om avslag på mailen hadde den blitt sendt inn som nytt bevis også.

Så hva tror dere nå har blitt gjort?

Jo, jeg satt som sagt sammen med resten av gruppen å ventet i går. Vi satt alle å håpet i det lengste, helt til midnatt faktisk. Men fikk vi svar?

NEI! Ikke en gang ett svar om at kravet var avvist.

Derfor har jeg nå sendt min mail til Forbrukerrådet og skrevet til de om at jeg ikke har fått svar og at jeg derfor ber de ta det med som videre bevis.

Som du sikkert skjønner har jeg ikke tenkt å gi meg i denne saken før vi kommer til en endelig løsning. Men en løsning innebærer at begge parter tar sin del. Og så langt ligger jo delen kun hos meg. Derfor venter jeg nå på svar fra Forbrukerrådet og vurderer sammen med gruppen hvilken vei vi nå skal gå videre. Så nå må vi bare vente å se litt igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg