Dag 7 i karantene – Sannheten om ABIP kommer frem…

Har du noen gang følt at du sto alene mot noe mye større enn deg selv? Du vet du forteller sannheten men allikevel blir det mye spørsmål rundt saken?

Vel sånn har det vært for meg og resten av gruppen jeg er sammen med om denne saken. Ja, vi har hatt mye støtte fra flere av dere lesere, men vi har også fått mye i mot oss om at vi kanskje ikke var ærlige. Selv innad i gruppen har det vært tvil blant enkelte, men de har nå trekt seg ut av gruppa. Vi som står igjen nå står solid sammen og kjemper til det siste.

Men jeg og de andre hadde ikke tenkt å ta denne saken noe videre på en stund på grunn av Convid 19 og at dette faktisk er viktigere enn vår sak i det stor verdensbilde. Men når nå nyheten kommer på løpende bånd i ettermiddag, kjennes det likevel godt å vite at saken ikke er glemt. De fleste av oss nå har fått saken videre til forbrukerrådet og venter egentlig spent på meklingen der. Men så kom altså Dagbladet og Se og Hør på banen i dag.

Forbrukertilsynet har konkludert og de viser til at vi har fortalt sannheten og at Anne Brith Davidsen har brutt loven når det kommer til kurset, inkludert de faste avtalen som hun hadde laget.

ABIP saken i Dagbladet, du kan lese alt HER.
Se og Hør forteller saken, du kan lese om de HER.
Tv 2 har også skrevet om saken og dere kan lese det HER.

Forbrukertilsynet har kommet til konklusjonen om at vi skal ha krav på å bruke angreretten. De skriver at vi kan ta saken videre og at de ikke gjør det uten at noe mer kommer inn. Nå har det jeg og flere allerede før denne konklusjonen alt gått videre med saken da vi var sikre i vår sak.

Så nå som de skriver at vi kan kreve tilbake direkte fra Anne Brith Davidsen selv er jeg noe usikker på rett vei. Derfor kommer jeg til å kontakte forbrukerrådet i morgen for å spørre om råd. Jeg vil høre med de om jeg skal la saken fortsette med de slik som det opprinnelig var. Eller om jeg bør kontakte ABD selv på nytt igjen og kreve pengene tilbake. Ser jo ikke noe farlig på å skrive til henne igjen, for får jeg fortatt nei til svar fra ABD kommer jeg til å gå videre med saken. Dette vet jeg også andre i gruppen kommer til å gjøre. Men jeg er noe usikker på om det har noe for seg å skrive direkte til Anne Brith Davidsen igjen da hun allerede har avskrevet oss blankt med NEI og AVSLAG.

  • I tillegg til brudd angrerettloven kommer det også frem at vi fortalte sannheten om fast oppfølging hver 14 dag og at hun ikke kan endre på dette bare fordi dette passer henne og måten hun klarer å følge oss opp på. Ansvaret om oppfølging ligger ikke alene hos deltakerne og i alle fall jeg har bedt om oppfølging flere ganger uten hell.«At deltakerne jobbet i ulikt tempo, og hadde ulike behov, er ikke i seg selv en begrunnelse for at det bare er deltakerne som plikter å aktivt sørge for oppfølging. I personlig oppfølging ligger nettopp at oppfølgingen skal være individuelt tilpasset. Det er dette som er markedsført og angitt i tilbudsmailen, og det er blant annet dette deltakerne har betalt for», står det.

Så idag selv på en dag hvor koronaviruset fortsatt er det som bør ha hovedfokus. Er det likevel en lettelse at sannheten nå kommer frem i lyset og til alle de som tvile på oss ser at vi har fortalt sannheten.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg