Dag 9 i karantene – Alt blir bra!

I går når vi var ute å kjørte kom jeg over noe jeg ikke hadde lagt merke til før. Jeg såg nemlig flere hus med vinduer hvor det var hengt opp tegninger av regnbuer ut mot veien. Selv skjønte jeg ikke helt hvorfor, derfor måtte jeg hjem å søke.

Har du sett de og lurt på hva de tegningene sin betydning er?

Alt blir bra regnbuen.

Etter ett lite søk kom jeg over at denne trenden startet i Italia av barn som drømmer om bedre tider. For i disse koronatider er det viktig for små og store å huske på at dette kommer til å gå over. Alt vil gå bra. Hverdagen blir normal igjen til slutt. Vi bare vet ikke når.

Alle regnbuene har tekst som “Alt blir bra!” og “Jeg blir hjemme!” eller som det på italiensk står “Andrà tutto bene!”

Personlig synes jeg disse tegningen er ganske så søte og og ett flott initiativ, selv om det i det store og hele ikke utgjør noe stor forskjell mot selve viruset. Men så klart gir det barn en grunn til håp om bedre tider er det helt innafor. Alle trenger vi mere kjærlighet i disse dager og omtanke på avstand er jo gull verdt.

Alt blir bra.

For i disse dager er jo faktisk det beste du kan gjøre er å holde deg hjemme. Om du ikke må ut på jobb i en viktig del av å holde Norge i gang trenger du faktisk ikke å ferdes så mye ute. Viktigste jobben de fleste har nå er å holde seg mest mulig hjemme og unngå kontakt med mange mennesker.

Jeg blir hjemme

Tenk på dette utsagnet; You are not stuck at home! You are safe at home!

Dette utsagnet sier egentlig alt om livet vi nå lever og det er så viktig at vi alle gjør det vi kan for å komme over denne krisen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg