Dag 8 i karantene – sjokkerende nyheter fra England

Vold i hjemmet.

Ok, så skjønner jeg det at mange kan synes det blir lange og kanskje kjedelige dager nå som mange sitter frivillig eller ufrivillig i karantene. Men det må da finnes noen grenser eller? Nyhet fra Dagbladet forteller om en sjokkvideo om forteller om en bokser og hva han oppfordrer til…

Foto: NTB Scanpix

Boksestjerne gir råd om hvordan briter i corona-karantene kan banke kona og kjæresten.

Den britiske bokseren Billy Joe Saunders skal ha filmet en video hvor han gir råd til menn om hvordan de kan slå partnerne sine mens Storbritannia er stengt ned og folk er hjemme i Corona-karantene.

Han forteller i filmen at dette er hva du bør gjøre og viser også hva han mener du bør gjøre;

  • «Jeg ville bare lage en liten video til alle dere pappaer og ektemenn, dere som har kjærester. Denne Covid-19 nå er veldig alvorlig, og vi er isolert hjemme. Så hvis den slitne dama di gir deg kjeft, prøver du å være rolig og kul. Men etter den sjette dagen er du i ferd med å eksplodere. Hun kommer bort til deg, og gir deg noen tøffe, spydige gloser. Du har kanskje latt være å ta oppvasken. Jeg vet ikke hva du har gjort, men du har gjort henne forbanna(…) Plutselig eksploderer du og slår henne på haken.»

Du kan lese hele nyheten HER.

Heldigvis er det ikke bare jeg som reagerer, men mange som gjør det. Han er en absolutt skam for idretten og menneskeheten i sin helhet. Det finnes ingenting morsom med vold i hjemmet, jeg føler virkelig med på de stakkars mennesker som faktisk lever med denne terroren daglig og ikke bare i koronatiden.

Jeg klarer heller ikke å se noe humor i dette han kommer med, om humor var det han mente. Det finnes rett og slett enkelte temaer en ikke spøker med. Vold, trusler og overgrep er noen av de. Bare tenk vi hører jo nå daglig om barn som kanskje ikke får hjelp på grunn av at skoler er stengt.

Kan du tenke deg å sitte fastlåst hjemme livredd for hva som kommer om ett minutt, en time eller i morgen? Å så går du på nett og ser slike videoer som dette av en kjent mann. Jeg grøss rett og slett bare ved tanken. Han burde tenke mere over hvilket forbilde han vil være.

Heldigvis har han ent opp med å miste bokselisensen sin på grunn av dette. Beste utfall, selv om han i mitt hodet burde fått større konsekvenser. Vold og trusler om vold skal aldri spøkes med.

Etter at denne nyheten kom i media har bokseren kommet med en unnskyldning;

  • «Jeg ville aldri ha oppfordret til vold i hjemmet. Tvert i mot, hvis jeg så en mann røre en kvinne, ville jeg smadret ham i stykker.»
  • «Hvis en mann la så mye som en finger på henne, ville det være slutt.»
  • «Unnskyld hvis jeg fornærmet noen kvinner. Velsigne dere».

Men vet du, NEI dette er ikke bra nok. Klarer du å lage humor om dette lurer jeg heller på om det ligger noe underliggende i den mannen som mener dette er rett. Men på grunn av kritikken føler han at han må unnskylde seg.

Så spørsmålet jeg stiller meg er, hadde han angret og unnskyldt seg om han ikke fikk pepper for innlegget?

Det tror jeg faktisk ikke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg