Dårlig kundeservice……

Er det noe jeg missliker når jeg går på butikker å handler er det dårlig service. Missforså meg rett, selvfølgelig kan den på jobb være opptatt og at du må vente. Dette har jeg ingen problemer med. Men når den på jobb i butikken ikke har kunskap nok til å selge produktene sine er det noe som mangler.

Nabogener
Genser i epletre. 🙂

Sånn som med denne genseren!

La meg forklare kort;

Jeg var på besøk hos naboen, vi kom i snakk om ett prosjekt hun hadde kjøpt seg på salg. Hun hadde spurt de i kassa om de kunne komme med en abefalning på oppskrift til en genser i dette garnet som var på salg. Dette gjorde de og naboen gikk heim for å sette igang. Problemene hadde dukket opp med en gang, garnet stemte ikke til pinner eller strikkefastheten som var på det. Hun hadde prøvd flere ganger, byttet pinner, prøvd å strikke stramt, prøvd å strikke løst osv osv…..uten at hun fikk det til å gå opp.

Så derfor tilbydde jeg meg å prøve å strikke den jeg, tenkte det ikke skadet å prøve i det minste. Av al hell så fikk jeg til riktig strikkefasthet på første forsøk og siden jeg først da hadde begynt var det bare å fortsette. Genseren har ikke noe navn, kun ett nummer; 38-03og er fra House of Yarn. Opprinnelig skal den strikkes i ett garn som tilsvarer 22 masker på 10 ca. på pinne nummer 4. Mens naboen hadde fått med seg finull fra Rauma som har en strikkefasthet på 26-24 masker på pinne nummer 2,5-3,5.

Jeg ente opp med å strikke hele prosjektet på pinne nummer 3,5. Dette er forøverig første gang finull har spilt på lag med meg. 🙂

Genseren strikkes nedenfra og opp med en liten kant som brettes inn på erme, bol og hals.
Genseren har også raglansfelling.

Genseren er strikket til naboen sin svigerdattar, ei som er både høy og tynn, så her måtte genseren strikkes med forskjellige mål uten at den passet selv størrelsen. Jeg har strikket denne i størrelse small.

Men jeg strikket bolen til den målte ca. 48 cm. og ermene hele 60 cm. før jeg satte alt sammen.

Genseren ente jo opp med å bli skikkelig fin.

Fargene vi har brukt er som følger;

  • Natur nummer 401.
  • Limegrønn nummer 454.
  • Grønn melert nummer 4130.
  • Lys mosegrønn nummer 498.

Ønsker ikke henge ut en eneste garnbutikk med dette, men samtidig viktig å dele. For når du som kunde kjøper, ønsker jo vi bak disken at du skal gå hjem fonøyd. Så for å si det som det er; jeg er utrolig glad dette ikke er fra butikken jeg selv jobber i.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg