Den hemmelige døren

Dette er noe jeg har tenkt på og vurdert siden jeg var på visning av leiligheten jeg ente opp med å kjøpe. Men av en eller annen grunn har jeg aldri kommet dit før nå. Saken er at leiligheten jeg ente opp med å kjøpe hadde ett ekstra rom i andre etasje. Egentlig har alle leilighetene ett ekstra rom i borrettslaget jeg flyttet inn i, men ikke alle har trapp opp eller ned til selve rommet. Heldigvis hadde de allerede laget trapp til rommet den dagen jeg kjøpte, men av en eller annen grunn var døren som egentlig tilhørte rommet borte.

Denne ble idag oppdaget etter alle år, den hemmelige døren dukket opp takket være samboeren. Jeg spurte så pent om det var en enkel måte å fjerne panelt på for å se om den var tilgjengelig bak der. Og sim Sala Bim tror du ikke den dukket opp bak panelet.

Den hemmelige døren som dukket opp.
Med litt jobb, mindre enn hva jeg trodde fikk den frem.

Samboeren trengte bare å rive av to lister, resten var bare å rive av litt gammel panel. Eneste virkelige jobben som trengtes var å sage av gulvlisten.

Litt saging og alt var borte.

Det dukket også opp noen såkalte beskjeder bak døren. Akkurat hva eller hvem de er til og hva slags betydning de har vet jeg ikke.

Den første beskjeden vi fant.
Beskjed nummer to som dukket opp.
En liten utfordring til ventet.

Selv om vi fikk bort alt som skulle og det vil bli utrolig fin, pluss en skikkelig redningsvei når det er ferdig var at døren var låst. Låst og jeg har ikke fått noen nøkkel når jeg kjøpte meg leiligheta. Første konklusjon var å høre med ei venninne om hun hadde en nøkkel som stemt da ho bor i naboleiligheta, men så heldige var vi ikke. Så vi tok turen til Blomneset og luftet hundene, i barndomshjemmet til kjærest hadde han en kopp med gamle nøkler. Han samlet nemlig på de når han var ung, snakk om flaks.

For vet du hva?

Etter ett par forsøk fant vi en nøkkel som passet og endelig fikk vi åpnet døren.

Tenke seg til at vi fant nøkkelen som passet.

Døren er langt i fra noen sikker dør, den mangler til og med håndtak. Men planene er at jeg etter hver skal få skiftet døren eller i allefall låsen. Så med litt nye lister rundt om kring og noen ekstra malingsstrøk har jeg ennå mere tru på dette rommet enn hva jeg hadde før.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg